Skuteczna reklama Google Ads biura rachunkowego

Reklama Google Ads biura rachunkowego ma jeden cel – przyprowadzić do Ciebie nowych klientów na Twoje usługi. Wszyscy wiemy, że nie wystarczy mieć dobry produkt, czy usługę. Trzeba je jeszcze pokazać światu. W końcu – jeżeli nikt nie będzie wiedział o Twoim biurze, to jak miałby korzystać z Twoich usług?

Pewnie już wiesz, że bycie widocznym w sieci to nie proste zadanie. W końcu Twoją konkurencją jest kilkadziesiąt tysięcy innych biur rachunkowych w całej Polsce. Jak zatem miałbyś pokazać się potencjalnym klientom?

Idealnym rozwiązaniem wydaje się reklama Google Ads. Dzięki niej Twoje biuro może być widoczne nawet na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwarki Google.

Czy jednak na pewno jest to idealne rozwiązanie właśnie dla Ciebie?

I czy wystarczy jedynie uruchomić reklamę, by już na drugi dzień cieszyć się z umów podpisanych z nowymi klientami? Niestety nie.

Przeczytaj od czego zależy skuteczność reklamy Google Ads i czy na pewno zdobędziesz dzięki niej nowych klientów.

Dowiedz się:

Konfiguracja narzędzi analitycznych

Nie wydawaj pieniędzy na reklamę, jeżeli nie jesteś w stanie zmierzyć jej skuteczności. Nie ma sensu przeznaczać na działania marketingowe kilku tysięcy złotych, jeżeli po fakcie nie wiesz jakie dokładnie efekty osiągnąłeś.

Zanim reklama Twojego biura rachunkowego będzie mogła trafić do potencjalnych klientów, trzeba skonfigurować narzędzia, które pozwolą nam na mierzenie skuteczności tej reklamy. Chyba nie chcesz niepotrzebnie przepalać budżetu, prawda? My też tego nie chcemy.

Pierwszy etap to konfiguracja narzędzi: Google Analytics 4, Google Tag Managera i Google Ads. Wszystkie trzy usługi muszą być ze sobą połączone, dzięki czemu zbieramy dane na temat zdarzeń i konwersji. Testujemy czy rejestrowanie zdarzeń i konwersji odbywa się prawidłowo – wszystko musi chodzić jak w zegarku, gdyż każde niedociągnięcie na tym polu utrudnia lub nawet uniemożliwia późniejsze optymalizowanie kampanii w Google Ads – źle zbierane dane powodują, że optymalizacja nie jest efektywna, a co za tym idzie – możemy niepotrzebnie ‘przepalać’ budżet.

Jakie zdarzenia śledzimy? Przede wszystkim:

  • kliknięcie w numer telefonu,
  • kliknięcie adresu e-mail,
  • przejście na stronę kontaktową,
  • wysłanie formularza kontaktowego,
  • przejście na profil w mediach społecznościowych.

Etap drugi to podpięcie pełnego raportowania pod Google Analytics 4 (GA4) oraz uruchomienie kampanii w Google Ads.

Etap trzeci to już prowadzenie, analiza i optymalizacja kampanii. Tutaj pracy jest najwięcej szczególnie w pierwszych tygodniach, kiedy praktycznie na bieżąco śledzimy skuteczność reklamy, słowa kluczowe, na które klienci reagują widząc naszą reklamę.

Twoja reklama już działa

Naszym zadaniem jest doprowadzenie na stronę Twojego biura klientów zainteresowanych świadczonymi przez Ciebie usługami. Możemy reklamować po prostu usługi księgowe, albo skupić się na Twoich wyróżnikach jeżeli np. Twoja specjalizacja to IP BOX, Freistellung, rozliczanie wynagrodzeń w kryptowalutach, dropshipping, itd..

Nie martw się – Twoje biuro może mieć kilka specjalizacji 😉 chodzi o to, by reklama jak najlepiej wpasowała się w potrzeby klienta. Przykładowo – jeżeli lekarz szuka księgowej, a Twoja reklama mówi „księgowość dla lekarzy”, to jak myślisz – kogo wybierze ów lekarz spośród kilku biur, z których tylko Ty mówisz mu – „jestem księgową lekarzy”!

Jak śledzimy efekty naszych działań?

Dzięki narzędziom analitycznym, które skonfigurowaliśmy na samym wstępie powiemy Ci dokładnie:

  • ile było wejść na Twoją stronę i którą konkretnie (w przypadku większej ilości podstron w domenie)
  • na jakie frazy widoczna była Twoja reklama i w którą z nich najczęściej klikali potencjalni klienci
  • ile kosztowało kliknięcie w reklamę
  • ile wydaliśmy i w jakim czasie
  • która z Twoich reklam była najczęściej widoczna i najskuteczniejsza.

Na tym kończy się nasza praca i zaczyna Twoja. Ale bez obaw. W tym też możemy pomóc.

Strona z ofertą

Kiedy klient trafi na Twoją stronę – musi poczuć ‘Tak, to jest biuro rachunkowe, którego szukam!’

Co warto pokazać na stronie?

Przede wszystkim usługi, które oferujesz. Napisz, czy oferujesz pełną księgowość, czy uproszczoną, pomagasz w zakładaniu firmy (może bezpłatnie w ramach usługi?), rozliczasz nietypowe transakcje (mix dochodów z różnych krajów?), pomagasz w pozyskaniu dotacji, księgujesz fundacje czy stowarzyszenia..

Pokaż klientowi jakie korzyści osiągnie ze współpracy z Tobą.

Podaj cenę usług – np. KPiR od 250 zł. Nikt nie oczekuje od Ciebie, że podasz dokładną kwotę. Chodzi tylko o to, żebyście i Ty i klient nie tracili czasu na rozmowy, z których i tak nie dojdzie do podpisania umowy, np. w przypadku, gdy u Ciebie cena wyjściowa to 250 zł, a klient oczekuje, że zrobisz wszystko za stówkę, albo i mniej 😉

A jeżeli już klient zapozna się ze wszystkimi informacjami na stronie i będzie chciał wiedzieć więcej, to wówczas będzie chciał nawiązać z Tobą kontakt – telefoniczny bądź mailowy, a może nawet odwiedzi Cię w biurze, jeżeli jest z okolicy.

Żeby jednak klient mógł nawiązać z Tobą kontakt musisz mu to umożliwić. Łatwo dostępny numer telefonu na stronie (koniecznie klikalny, kiedy oferta jest przeglądana w telefonie!), mail oraz formularz kontaktowy to oczywiście najbardziej pożądane formy kontaktu.

Kontakt z klientem

Co się wydarzy dalej – zależy tylko od Ciebie. To Ty musisz przekonać klienta, że jesteś idealnym rozwiązaniem dla jego biznesu.

No chyba, że nie jesteś. Jeżeli trafi do Ciebie spółka z o.o., a Ty obsługujesz tylko JDG, to wiadomo, że nie będzie to klient dla Ciebie. Jeżeli klient chce obsługi stacjonarnej, bo lubi pogadać z księgową przy kawie, a Ty preferujesz kontakt telefoniczny i mailowy, bo Twoje biuro to mały pokoik w mieszkaniu – to też nie jest klient dla Ciebie. dlatego tak ważny jest punkt poprzedni i właściwie pokazana oferta na Twojej stronie. Szanuj swój czas. Podaj jak najwięcej szczegółów na stronie, by nie tracić czasu na rozmowy z których i tak nie będziesz mieć klienta.

Jeżeli inwestujesz pieniądze w reklamę Google Ads, zadbaj o to, byś miał czas (Ty lub Twoi pracownicy) na rozmowy z potencjalnym klientem. To ważne. Odpisuj na otrzymane maile, oddzwaniaj na telefony, których akurat nie mogłeś odebrać. Najlepiej, jeżeli zrobisz to jak najszybciej. Nikt nie lubi długo czekać. Jeżeli potencjalny klient nie będzie miał z Tobą kontaktu – odezwie się do kolejnego biura, które być może nie jest LEPSZE, ale za to jest DOSTĘPNE!

Potrzebujesz wsparcia?

Przygotujemy skuteczną kampanię Google Ads Twojego biura rachunkowego. Masz czas na nowych klientów?


Sprawdzam ofertę

Uśmiechnięta kobieta w długich brązowych włosach ściska dłoń mężczyzny siedzącego przy niej przy stole.

Twoja oferta

Możesz mieć najlepszą stronę internetową, najlepsze umiejętności sprzedażowe, piękne logo, kilkadziesiąt opinii w wizytówce i tysiąc fanów w swoich social mediach. Jeżeli jednak w Twojej ofercie zabraknie czegoś, co pozwoli klientowi pomyśleć ‘to jest biuro dla mnie!’, albo jeżeli Twoje ceny będą znacznie wyższe od cen konkurencji, a przy tym nie będziesz się niczym wyróżniać na rynku.. jak myślisz, do kogo pójdzie klient?

Jeżeli Twoje ceny są wyższe od średnich cen oferowanych przez biura z okolicy, musisz mocno uzasadnić dlaczego klient miałby wybrać właśnie Twoje biuro. Przecież logiczne jest, że ‘jeżeli nie widać różnicy, to po co przepłacać’ – nikt tego nie lubi, to byłoby nieekonomiczne, a przecież przedsiębiorca, z którym masz współpracować, powinien jednak jakieś podstawy ekonomii znać..

Zachęcam Cię zatem, abyś zanim wydasz środki na reklamę, przyjrzał się swojej stronie internetowej, swojej ofercie, swojemu wizerunkowi w sieci. Trudno Ci być obiektywnym? Możemy spojrzeć na nie wspólnie.

A kiedy już będziesz przekonany do swojej oferty – pokaż ją światu! Wykorzystaj moc reklamy Google Ads i przyciągaj nowych klientów!

Czy możemy zagwarantować nowych klientów z reklamy?

To, na co dajemy gwarancję, to większy ruch w Twojej domenie. Przygotujemy reklamy, które zachęcą czytelnika do kliknięcia i przejścia na stronę Twojego biura.

Czy potencjalny klient zostanie płacącym klientem zależy po pierwsze od Twojej oferty, Twojej strony internetowej i Twoich umiejętności nawiązywania kontaktu i przekonania klienta, że jesteś najlepszym rozwiązaniem właśnie dla niego.

Nie mamy wpływu na to, czy Twoje biuro rachunkowe ma dobrą lub złą renomę, jakie proponujesz stawki za usługi, ani na to, w jaki sposób prowadzisz rozmowy z potencjalnym klientem.

Nie możemy dać żadnej gwarancji, że osoba, która odpowie na Twoją reklamę klikając w nią, zostanie Twoim płacącym klientem.

Jaki budżet należy przeznaczyć na reklamę?

Przyjmujemy, że minimalny budżet to 1.000 zł/mc. Przy czym kwota, którą wydamy zależy m.in. od tego na ile konkurencyjna jest fraza, na którą chcemy pokazywać naszą reklamę, a to zmienia się praktycznie codziennie.

Koszt za kliknięcie w reklamę znajduje się zwykle w przedziale 2-10 zł. Jeżeli konkurencja zwiększa wydatki na swoją reklamę – ten koszt będzie wyższy.

Przykładowo – jeżeli koszt kliknięcia w reklamę z frazą ‘biuro rachunkowe Gdynia’ wynosi 5 zł, a my mamy budżet dzienny na poziomie 50 zł, bo chcesz wydać 1500 zł na miesiąc to średnio ilość wizyt w Twojej domenie może się zwiększyć o 10 dziennie.

Czyli ruch na Twojej stronie jest wprost proporcjonalny do budżetu.

Google Ads działa na zasadzie aukcji

kto da więcej ten jest wyżej ze swoją reklamą. Jeżeli konkurencja nie jest jakoś mocno aktywna – wydamy mniej. Jeżeli jest ‘gorący’ okres i wszyscy się reklamują – trzeba będzie powalczyć ceną, żebyśmy byli widoczni. Nie jest jednak tak, że z mniejszym budżetem nie będziemy widoczni – będziemy, ale rzadziej na najwyższych pozycjach.

Określenie limitu w Google jest orientacyjne, więc możemy wydać jednego dnia ciut więcej, drugiego mniej, ale nie jest tak, że wydamy np. klika tysięcy zł nie wiadomo kiedy. Codziennie sprawdzamy też wydawane kwoty i od razu reagujemy – sugerując czy należy budżet zwiększyć/zmniejszyć – i podejmujemy decyzję o tym, co robimy. Budżet dzienny/za kliknięcie ustalamy w odniesieniu do konkurencji.

Pierwsze tygodnie to czas, kiedy Google ‘uczy się’ naszej reklamyjeżeli pozwolimy mu się uczyć (czyli przeznaczymy odpowiednią kwotę, żeby być wysoko w wynikach – żeby klient miał okazję kliknąć w reklamę), to reklama będzie coraz efektywniejsza – czyli wydając mniej będziemy trafiać idealnie do osób, które są zainteresowane Twoimi usługami. Ale trzeba się nastawić na ten okres ‘nauki’, w którym warto przeznaczyć większy budżet na reklamę – 1000-1500 zł przez pierwszy miesiąc.

Podobne wpisy