Blog

Podatki i prawo

Wypowiedzenie umowy klientowi – kiedy to możliwe?

Im więcej klientów, tym lepiej. Tak to powinno przynajmniej działać. Od niektórych z nich jednak lepiej trzymać się z daleka. Trafiając na osobę niesłowną, lekkomyślną, czy po prostu taką, która regularnie „zapomina” o przelewach Twojego wynagrodzenia, nie dziwne, że chodzi Ci po głowie wypowiedzenie umowy klientowi. Tylko czy to takie proste? W końcu łączy Cię

Podatki i prawo

Biała lista podatników VAT – sprawdź zanim będzie za późno

Prowadząc biuro rachunkowe, jak każdy przedsiębiorca, jesteś narażony na nieuczciwych kontrahentów. Jest to część biznesu, na który musisz być przygotowany. Większości „pułapek” możesz jednak uniknąć, jeżeli dobrze przygotujesz się do zawierania przyszłych współprac i podpisywania umów. Przez przygotowanie mam na myśli weryfikację kontrahenta. Jednym z narzędzi, które Ci na to pozwoli, jest biała lista podatników

Podatki i prawo

Jakie dane osobowe pracowników może przetwarzać pracodawca?

Czasy „dzikiego zachodu” w procedurze zatrudniania słusznie odeszły w zapomnienie. Będąc pracodawcą nie możesz już bez konsekwencji wypytywać kandydatów na pracowników o ich upodobania polityczne, niepełnosprawności, plany na przyszłość, posiadane kredyty, dzieci, ciąże czy plany związane z małżeństwem. Rozporządzenie w przedmiocie ochrony praw osobowych skutecznie ograniczyło zakres informacji, jakich możesz żądać od potencjalnego pracownika na

Podatki i prawo

RODO przy zatrudnianiu nowego pracownika – o co może pytać pracodawca

Zatrudniając nowego pracownika do swojego biura rachunkowego chcesz mieć pewność, że wybrany kandydat spełnia wszystkie stawiane przed nim wymagania. Jednakże przed zadaniem pytania powinieneś się dobrze zastanowić, czy przypadkiem nie wchodzisz w sferę osobistą kandydata i nie naruszasz jego prawa do prywatności. Wraz z wejściem rozporządzenia unijnego w przedmiocie ochrony danych osobowych skończył się czas

Marketing

Skuteczna reklama Google Ads biura rachunkowego

Reklama Google Ads biura rachunkowego ma jeden cel – przyprowadzić do Ciebie nowych klientów na Twoje usługi. Wszyscy wiemy, że nie wystarczy mieć dobry produkt, czy usługę. Trzeba je jeszcze pokazać światu. W końcu – jeżeli nikt nie będzie wiedział o Twoim biurze, to jak miałby korzystać z Twoich usług? Pewnie już wiesz, że bycie

AML

Kiedy stosować środki bezpieczeństwa finansowego?

O tym, że musisz dostosować swoje wewnętrzne systemy pracy do procedur AML pisaliśmy już nie raz. Jakie środki bezpieczeństwa się z tym wiążą, też już zapewne wiesz. Ale czy zapoznałeś się z kwestią tego, w jakich sytuacjach prawodawca wymaga od Ciebie, abyś podjął stosowne działania w celu przeciwdziałania prania pieniędzy i finansowania terroryzmu? Ustawa bowiem

Dłonie z komórką w ręku. Na ekranie Facebook.
Marketing

Kampania reklamowa czy promocja postów? Co wybrać?

Kampania reklamowa na pozyskiwanie kontaktów czy promocja postów? Co wybrać? W dzisiejszym dynamicznym świecie marketingu internetowego, biura rachunkowe mają do dyspozycji wiele narzędzi, które pozwalają na efektywną promocję usług. Dwa z tych narzędzi to promocja postów i kampania reklamowa na pozyskiwanie kontaktów. W dużym skrócie: obie z nich to płatne reklamy na Facebooku. Ale czym

Lupa nad segregatorem z dokumentami.
AML

Jak wygląda kontrola AML?

Biuro rachunkowe jako jeden z podmiotów obowiązanych ma za zadanie przeciwdziałać praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu. Jest to bardzo ważne, bowiem ustawa podchodzi do tematu bardzo rygorystycznie. Kary, jakie czekają podmioty „pobłażliwie” podchodzące do tej kwestii, mogą być bardzo dotkliwe. I nie chodzi mi tu wyłącznie o sankcje finansowe, ale również o te karne. Nie

Kobieta w niebieskiej koszuli tłumaczy coś w dokumentach dwóm mężczyznom. Na stole leżą dokumenty i komórki.
Organizacja pracy

Darmowe porady – dlaczego nie powinieneś się na nie godzić?

Mimo że Internet jest obecnie najlepszym narzędziem do promowania swojej działalności oraz zarabiania naprawdę dużych pieniędzy, to ma jeden istotny minus. Ludzie często wymagają tam od Ciebie darmowej pomocy. Nieraz zapewne spotkałeś się z wiadomością, w której nadawca prosił o „szybką” odpowiedź na „proste” pytanie. Z tym że pytanie to wcale nie było takie łatwe,