Dłoń kobiety trzyma litery SEO, druga dłoń pisze na klawiaturze laptopa

Pozycjonowanie biura rachunkowego

Pozycjonowanie biura rachunkowego

Myślisz, że pozycjonowanie to magia? A może wydaje Ci się, że Twoje biuro rachunkowe wcale go nie potrzebuje? Jeżeli chcesz zdobywać nowych klientów, pozycjonowanie biura rachunkowego to podstawa!
Bez niego strona www czy wizytówka Twojego biura będą po prostu niewidoczne w sieci. A jeżeli będą niewidoczne, to mało kto dowie się, jak świetną obsługę księgową możesz mu zaproponować.

Twoi klienci przychodzą głównie z polecenia i nie potrzebujesz działań w internecie… To złudne wrażenie. W XXI wieku większość z nas sprawdza informację o produkcie, czy usłudze, z której chce skorzystać właśnie w sieci. Jeżeli Cię tu nie będzie… No cóż. Raczej nie będzie to świadczyć najlepiej o Twoim biurze. Może więc lepiej pokazać się z jak najlepszej strony i już dziś zadbać o pozycjonowanie biura rachunkowego?

Na czym polega pozycjonowanie biura rachunkowego?

Pozycjonowanie, czyli SEO (Search Engine Optimization) to działania, które mają na celu wzrost widoczności strony internetowej, czyli zdobycie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania w Google.

Google cały czas się uczy i rozwija swoje algorytmy. Techniki, które działały kilka lat temu, dziś są już nieskuteczne. Co zatem robić, aby osiągnąć najlepsze efekty w pozycjonowaniu?
Przede wszystkim pamiętać, że Twoja strona internetowa, wizytówka, czy media społecznościowe mają służyć Twoim klientom, a nie robotom Google!
Oczywiście wiedząc co lubi Google, a czego zdecydowanie nie, będzie nam łatwiej dostosować się do pewnych technicznych wymogów, czy oczekiwań robotów Google.
Jednak zawsze miej na pierwszym miejscu swojego klienta. Pisz do klienta na swojej stronie, opisuj usługi tak, by zrozumiał je Twój klient, rozmawiaj w mediach społecznościowych tak, jak faktycznie rozmawiasz z klientem. Bez ciągłego myślenia 'czy to poprawi moją pozycję?’
Jeżeli użytkownicy w sieci docenią Twoje działania, będą czytać Twoje artykuły, wystawiać dobre opinie, to także przełoży się na lepsze pozycjonowanie i wzrost widoczności w Google.

Jakie czynniki mają wpływ na pozycję Twojego biura w Google?

Pozycja w wyszukiwarce zależy od wielu czynników. Google nie ujawnia wprost jakie elementy są najważniejsze dla lepszej widoczności w sieci. Z doświadczenia firm specjalizujących się w SEO wiemy, że są to m.in.:

  1. Konsekwentne publikowanie wartościowych treści – takich, które chcą czytać klienci.
  2. Słowa kluczowe na stronie i w wizytówce.
  3. Specjalizacja w danej dziedzinie.
  4. Przyjazna struktura strony – linki wewnętrzne, które ułatwią klientowi przechodzenie między podstronami.
  5. Linki wychodzące i przychodzące do Twojej domeny.
  6. Szybkość strony.
  7. Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych.
  8. Certyfikat SSL.
  9. Historia i wiek domeny.
  10. Optymalizacja zdjęć i grafik na stronie.
Szerszą listę możesz znaleźć w raporcie czynników Google na rok 2023.

Czego unikać pozycjonując biuro rachunkowe w sieci?

Nadmierne wykorzystywanie słów kluczowych na stronie

Kiedyś pozycjonowanie sprowadzało się w zdecydowanej większości do 'upychania’ na stronie internetowej biura jak największej ilości słów kluczowych, typu 'biuro rachunkowe Szczecin’. Roboty Google czytając taką stronę wyświetlały ją tym wyżej, im więcej razy taka fraza była użyta. W dużym uproszczeniu oczywiście, bo więcej czynników miało i ma nadal wpływ na widoczność w sieci.

I w ten oto sposób powstawały małe 'potworki’ i treści typu:

„Nasze biuro rachunkowe Szczecin oferuje rzetelną obsługę księgową. Przyjdź do biuro rachunkowe Szczecin i zapytaj o ofertę dopasowaną do Twojej firmy. Biuro rachunkowe Szczecin to niezawodna obsługa i podatki obliczone zawsze na czas.”

Taka taktyka nie działa już od dawna.

Google szybko się uczy i robi się coraz bardziej 'ludzki’. Wie, że 'biuro rachunkowe Szczecin’ powinno być odmieniane przez przypadki. Rozumie, kiedy słowa kluczowe są wpisywane na siłę, choć wcale nie pasują do kontekstu całej treści.

Jeżeli stosujesz taką taktykę wciskania słów kluczowych – możesz osiągnąć zgoła przeciwny efekt – Google obniży Twoją widoczność w sieci.

Lepiej jest użyć frazy kluczowej 1-2, czy 3 razy na stronie i to w sposób jak najbardziej naturalny dla czytelnika.

Pozyskiwanie słabych jakościowo linków przychodzących

Kolejnym elementem pozycjonowania jest zdobywanie linków przychodzących na stronę biura.

Więcej linków prowadzących do Twojej strony mówi robotom Google, że Twoja strona jest wartościowa, że są tam treści, które ludzie czytają, chętnie dzielą się nimi. To przekłada się na wyższą pozycję w wyszukiwarce – Google chce przecież, żeby jak najwięcej osób zapoznało się z wartościowymi tekstami.

Czy to oznacza, że masz teraz dodawać link do swojej strony wszędzie 'gdzie popadnie’?

Zdecydowanie nie!

Trzeba to robić umiejętnie. Google nie lubi oszustwa, ani kupowania linków. I ocenia to według swoich algorytmów, z którymi nie wygrasz.

Musisz zadbać, aby Twoje biuro rachunkowe pojawiało się na stronach, czy w katalogach, które mają wysoki wskaźnik wiarygodności. Skąd masz wiedzieć, jakie to strony? Są odpowiednie narzędzia, dzięki którym można to sprawdzić.

Potrzebujesz wsparcia?

Sprawdź naszą ofertę pozycjonowania biur rachunkowych.

Sprawimy, aby Twoje biuro było lepiej widoczne, a dzięki temu zyskiwało nowych klientów.

Uśmiechnięta kobieta w długich brązowych włosach ściska dłoń mężczyzny siedzącego przy niej przy stole.

Czy warto pozycjonować biuro rachunkowe lokalnie, kiedy świadczysz usługi online w całej Polsce?

Zdecydowanie TAK!

Pozycjonowanie lokalne przynosi szybsze efekty, niż ogólnokrajowe. Dlaczego? Bo konkurujesz tylko z biurami rachunkowymi w Twoim mieście, a nie kilkudziesięcioma tysiącami biur w całym kraju.

Pozycja Twojej wizytówki w wyszukiwarce zależy m.in. od odległości adresu biura od punktu, z którego klient szuka Twojej usługi.

Nawet jeżeli nie zależy Ci tak bardzo na lokalnych klientach, to ruch, który wygenerują oni wchodząc na Twoją stronę, czy wizytówkę pomoże Ci w pozycjonowaniu.

Jeżeli zadbasz o swoją wizytówkę, będziesz ją regularnie uzupełniał, wzbudzi ona zaufanie nie tylko lokalnej społeczności, ale i innych potencjalnych klientów.

Czyli dbając o pozycjonowanie lokalne, wpływamy też na widoczność biura w skali całego kraju.

Na czym polega pozycjonowanie biura rachunkowego?

Jak wygląda praca nad pozycjonowaniem w Sprytnym Biurze?

  1. Optymalizujemy wizytówkę biura
  2. Optymalizujemy stronę www
  3. Analizujemy konkurencję
  4. Dobieramy odpowiednie słowa kluczowe
  5. Pozyskujemy linki przychodzące z innych stron oraz z katalogów lokalnych i krajowych
  6. Podpowiadamy jak rozwijać blog, wizytówkę, media społecznościowe

Powierz nam pozycjonowanie biura rachunkowego!

Jeżeli nie masz czasu na działania ‘po omacku’, czy metody prób i błędów, zaufaj naszym specjalistom.

Napisz do nas lub zadzwoń

Prześlij adres www swojego biura (jeżeli masz już stronę), sprawdzimy Twoją obecną pozycję w wyszukiwarce i omówimy działania, które warto podjąć już dziś. Zaprocentują z pewnością w przyszłości nowymi klientami na Twoje usługi księgowe.

Podobne wpisy