Znajdź osoby, które chcą czytać newsletter biura rachunkowego

W przypadku newslettera nie liczy się ilość, a jakość kontaktów. Osoby, które nie chcą czytać e-maili, nie zostaną Twoimi klientami, choćby dostawali 10 wiadomości dziennie. Dlatego kupowanie baz lub wrzucanie do newslettera osób, które nie wyraziły na to zgody, jedynie pogorszy statystyki i skuteczność działań promocyjnych.

Z jakich źródeł biuro rachunkowe może pozyskiwać kontakty do swojej listy mailingowej?
Kto chce czytać newsletter biura rachunkowego? Jak promować usługi księgowe za pomocą newslettera?

Edukuj swoich klientów

Newsletter biura rachunkowego to doskonałe narzędzie do budowania relacji z klientami. Podczas podpisywania umowy zachęć ich, aby dołączyli do Twojej listy mailingowej. Najlepiej jeśli tego “dopilnujesz”, np. podsuniesz link do zapisu razem z przesłaną umową, a po otrzymaniu podpisanego dokumentu jeszcze raz się przypomnisz (no chyba, że zapiszą się za pierwszym razem).

Jak do tego zachęcić swoich klientów? Poinformuj jak ważne rzeczy przesyłasz za pośrednictwem newslettera. Chyba żaden klient nie chciałby pominąć porady jak obniżyć podatek, albo ważnych zmian podatkowych lub kadrowych, które dotyczą jego firmy?

O tym, jak stworzyć Newsletter biura rachunkowego, który chce się czytać, pisaliśmy w osobnym artykule. Koniecznie go przeczytaj!

E-maile do klientów pomogą Ci w budowaniu wizerunku eksperta, ograniczą ilość pytań, ale przede wszystkim są świetną bazą, żeby polecić Twoją firmę i newsletter znajomym. Tak – ludzie często rozmawiają np. podczas wyjścia na kawę na temat e-maila, którego dostali właśnie w tym momencie!

Formularz Newsletter na stronie internetowej

Jeśli reklamujesz swoją stronę www, nie trać ruchu! I nie chodzi tu tylko o płatną reklamę, ale nawet o wrzucenie linku na facebook’owej grupie.

Spraw, aby zapisanie się do Twojego newslettera było banalnie proste:

  1. Możliwość zapisu musi być wyraźnie widoczna na stronie głównej. Opisz krótko co zyska przedsiębiorca dołączając do listy mailingowej, jakie wiadomości będzie otrzymywał. Dlaczego to takie ważne? E-maile często kojarzą nam się ze spamem, ofertami, reklamami. Tego mamy na skrzynce już wystarczająco dużo. Jeżeli nie pokażesz, że Twój newsletter to świetna wartość, nie zyskasz subskrybentów.
  2. Prowadzisz bloga? Dzielisz się tam wiedzą i przydatnymi wskazówkami dla przedsiębiorców? Nie zapomnij wspomnieć w sekcji blogowej, że więcej takich “smaczków” można regularnie otrzymywać na e-maila! Skoro ktoś zainteresował się już jakimś newsem, jest bardzo duża szansa, że będzie chciał je otrzymywać regularnie, bezpośrednio na swoją skrzynkę.

Bezpłatne produkty na stronie internetowej

Jak to mówią – coś za coś! Popularnym sposobem na powiększenie listy mailingowej jest udostępnienie bezpłatnego produktu na stronie, który można pobrać po zapisaniu się do newslettera. Najlepszy efekt osiągniesz, kiedy po zostawieniu adresu e-mail produkt będzie przychodził na maila. Dzięki temu, nawet jeśli wpadnie do SPAM-u czy innego folderu ofertowego, potencjalny klient będzie miał większą motywację, żeby odnaleźć tę wiadomość i przenieść ją do folderu głównego. To zwiększa szansę, że kolejne będą już trafiały do głównej skrzynki, a subskrybent otrzyma powiadomienie o nowym e-mailu.

Jaki bezpłatny produkt może udostępnić biuro rachunkowe?

Wszystko, co może przydać się przedsiębiorcy/ przyszłemu przedsiębiorcy i jest powiązane z Twoją pracą! Może to być np. ściągawka przed założeniem działalności (Co przygotować? Czy trzeba założyć konto bankowe? Czy rejestrować się do VAT? A może do VAT-UE?), albo X kosztów uzyskania przychodu – jako sposób na obniżenie podatku dochodowego.

Zwracaj uwagę na to, jakie pytania często otrzymujesz i postaraj się na nie odpowiedzieć w formie takiego pliku pdf.

Więcej porad znajdziesz w naszym newsletterze 👉

Skorzystaj z cyklu MSR, czyli Małych Sprytnych Rad związanych z biznesem, marketingiem i rozwojem dla właścicieli biur rachunkowych. Zapraszamy!

newsletter-1

Social media w budowaniu bazy mailingowej

Masz zebraną grupę fanów na fanpage’u? Poinformuj ich w poście, że masz newsletter i rozsyłasz w nim przydatne treści dla przedsiębiorców. Podaj kilka przykładowych tematów newsletterów, które zachęcą obserwatorów do dołączenia do listy mailingowej. Pamiętaj, żeby nie wymieniać tutaj nudnych, księgowych newsów, a wyciągnąć rzeczy, o których nie przeczyta na pierwszej lepszej konkurencyjnej stronie dla osób prowadzących firmę.

Poza postem na fanpage’u czy instagramie dodaj też stories z linkiem do zapisu do newslettera. Ktoś mógł pominąć Twoje wpisy, a zobaczy relację. Korzystaj z każdej możliwej opcji promocji!

Stopka w e-mailu a lista mailingowa

Przypuszczam, że codziennie wysyłasz niejednego e-maila. Wykorzystaj swoją stopkę i dodaj tam link do zapisu do newslettera! Bez względu na to, czy komunikujesz się ze swoim obecnym klientem czy potencjalnym – nowym klientem, jeśli odpowiadasz w zrozumiały, merytoryczny sposób, dlaczego ktoś miałby nie chcieć dołączyć do Twojego newslettera?

W niektórych sytuacjach możesz też w treści e-maila wspomnieć, że “podobne tematy poruszasz w swoim newsletterze dla przedsiębiorców”.

Bezpłatne webinary – jak pozyskać e-maile?

Księgowość to obszar, w którym ciągle wprowadzane są jakieś zmiany.

Zmiany, których przedsiębiorcy często nie rozumieją. Ty je rozumiesz, prawda? Bezpłatny webinar w konkretnym temacie to świetna okazja, żeby wpleść tam promocję swojego newslettera. I to nie tylko w trakcie reklamy podczas webinaru!

Możesz poprowadzić webinar, na który wymagane są zapisy (z adnotacją, że każda osoba trafia do newslettera i odpowiednimi zgodami w tym celu) lub dostępny dla każdego, ale z zachętą do zostawienia e-maila, aby otrzymać przypomnienie o starcie wydarzenia.

Dla Ciebie to 30 minut prowadzenia “zdalnego wykładu” + przy odpowiednio dobranym temacie zaledwie kilkanaście minut przygotowania się z tematu, nad którym na co dzień i tak pracujesz. Dla odbiorcy ogromna wartość! Pokaż się z jak najlepszej strony, zdobądź nowych subskrybentów i docelowo – klientów!

Pamiętaj, żeby podzielić grupy odbiorców na osobne listy mailingowe. Dzięki temu obecni klienci nie będą dostawać e-maili promocyjnych, zachęcających do nawiązania współpracy księgowej, a potencjalni klienci nie będą otrzymywać informacji np. o zmianach w Twojej firmie.

Zbierając e-maile za pomocą webinaru czy bezpłatnego produktu możesz umieścić te osoby w odpowiednio podpisanych, rozdzielonych listach. Być może zauważysz jakąś zależność, np. grupa X nie będzie chciała czytać o jednym temacie, a grupa Y zupełnie nie zareaguje na inny temat. Dzięki temu w przyszłości nie będziesz przesyłać treści, które ich nie interesują (po prostu podczas wysyłki e-maila odznaczysz konkretną grupę). Być może nie będzie żadnej różnicy. Sprawdzaj, testuj i analizuj co pisać i do kogo wysyłać, żeby pozyskać nowych klientów dla Twojego biura rachunkowego!

Podobne wpisy