sposoby na pozyskanie klientów biura rachunkowego

Jak pozyskać klientów do biura rachunkowego?

Liczba biur rachunkowych stale rośnie, a co za tym idzie – wzrasta konkurencja na rynku. Coraz ciężej jest pozyskać klientów z polecenia. Jakie działania podejmować, aby zdobyć klientów? Co robić, żeby osoby zainteresowane usługami księgowymi kierowały się właśnie do Ciebie? Możliwości jest naprawdę wiele. Ważne jest jednak, aby nie poprzestawać na jednej drodze promocji. Pokazywanie się w wielu miejscach pomoże Ci w osiągnięciu sukcesu.

Budowanie wizerunku eksperta biura rachunkowego

Księgowość jest branżą, od której oczekuje się profesjonalizmu, eksperckiego podejścia, wiedzy na najwyższym poziomie i wysokiej jakości. To powody, dla których kształtowanie wizerunku w sieci jest naprawdę ważne! Wizerunek eksperta – księgowego możesz budować korzystając z kilku kanałów:

  • Facebook – fanpage biura rachunkowego jest doskonałym miejscem, gdzie możesz dzielić się wiedzą ze swoimi potencjalnymi klientami, od czasu do czasu pokazując kulisy pracy i swoją ofertę.
  • Instagram – to świetny kanał, na którym możesz pokazać kulisy pracy księgowego – stos dokumentów, spotkania, fragmenty szkoleń, dyplomy. Wszystko to, co pokaże, że w swoją pracę wkładasz dużo zaangażowania.
  • LinkedIn – z tego kanału nie pozyskasz bezpośrednio wielu klientów, ale to idealne miejsce na budowanie wizerunku księgowego jako eksperta – Twojej marki osobistej. Jeżeli potencjalny klient znajdzie Twoją ofertę w sieci, jest duże prawdopodobieństwo, że będzie chciał Cię szerzej sprawdzić. Pokaż mu się z jak najlepszej strony.
  • E-mail marketing – to bardzo skuteczne, a zarazem trudne narzędzie do promocji. Dlaczego trudne? Zerknij na swoją skrzynkę odbiorczą. Przypuszczam, że jest tam mnóstwo wiadomości, których nawet nie otwierasz. Twoim celem jest stworzenie takiej sekwencji e-maili, aby zostały one przeczytane. W wiadomości e-mail możesz przekazać naprawdę wiele: najnowsze informacje dotyczące zmian w prowadzeniu księgowości firmy, porady dotyczące np. możliwości obniżenia podatków, informacje o promocji na Twoje usługi i wiele, wiele więcej.

Jeżeli nie masz czasu lub pomysłów, chętnie Ci pomożemy! Działamy z biurami rachunkowymi pomagając im budować odpowiedni wizerunek, a co za tym idzie – pozyskiwać kolejnych klientów. Dołącz do nas!


Sprawdź ofertę

zbuduj z nami wizerunek eksperta

Bądź odpowiedzią na każde pytanie

Klient biura rachunkowego to przedsiębiorca, który jest specjalistą w swojej dziedzinie. Zazwyczaj nie interesuje się księgowością. Co więcej, często nie wie nawet na jakie pytania miałby szukać odpowiedzi. Nie ma pojęcia co powinien wiedzieć w zakresie księgowości jako właściciel biznesu. To właśnie Twoim zadaniem jest uświadomienie mu tych rzeczy.

Blog biura rachunkowego to miejsce, gdzie Twój potencjalny klient może się edukować. To tam powinien szukać odpowiedzi na nurtujące pytania. Spraw, aby nie musiał wychodzić nigdzie poza Twoją stronę! Publikuj treści, które pokażą mnogość rozwiązań księgowych, a jednocześnie pokażą Twój wysoki poziom wiedzy.

Artykuły na blogu biura rachunkowego to skuteczny element promocji. Jak to działa? W dużym uproszczeniu: kiedy osoba wyszukuje coś w przeglądarce internetowej (np. „jak założyć firmę?”), wyświetlają się różne strony. Poza reklamami ważny jest dobór słów kluczowych na stronie. Jeżeli na swoim blogu będziesz umieszczać pasujące do zapytania treści, Google chętniej pokaże Twoją stronę w wynikach wyszukiwania – bo algorytm zrozumie, że Twój blog odpowiada na wyszukiwane zapytanie. Dzięki temu taka osoba przejdzie na Twoją stronę.

Na stronie, poza blogiem, znajdzie też ofertę Twoich usług. To dla Ciebie świetna reklama!

Artykuł blogowy napisany raz pracuje na Twój sukces przez długi, długi czas. Dlatego nie wahaj się zainwestować w tę formę promocji.

Bądź tam, gdzie klient szuka Cię TERAZ

Jedni szukają biura rachunkowego, bo chcą nawiązać współpracę dopiero za jakiś czas. Jest jednak duża grupa osób, która potrzebuje księgowego WŁAŚNIE W TEJ CHWILI. Do takich osób najprościej, a zarazem najskuteczniej jest trafić za pomocą reklam.

Reklamy na Facebooku

tworząc reklamę możesz ustawić wyświetlanie wyłącznie do osób, które w ciągu ostatnich 30 dni interesowały się np. tematami księgowości, zakładania firmy. Z listy takich osób należy wyeliminować osoby niebędące w grupie naszych odbiorców, np. studiujące rachunkowość lub pracujące w tej branży. Dzięki temu Twój fanpage będzie wyświetlał się osobom szukającym biura rachunkowego.

Reklamy w Google

Kiedy ktoś wyszukuje konkretną frazę w wyszukiwarce (np. biuro rachunkowe w Warszawie) w pierwszej kolejności na górze pojawiają się reklamy, później dobrze wypozycjonowane strony (z odpowiednimi opisami, nagłówkami, seo).

Trzeba jednak mieć świadomość, że jeżeli wydajesz 500 zł na reklamę, a Twoja konkurencja 5000 zł – rywale będą się wyświetlać w wynikach wyszukiwania przed Tobą => zgarniać Twoich potencjalnych klientów. Reklamując się w Google najczęściej wygrywa ten, kto wyłoży więcej pieniędzy na promowanie się na daną frazę.

Czy to oznacza, żeby nie reklamować się w Google nie mając dużego budżetu? Oczywiście, że nie! Rozwiązaniem będzie promowanie się na frazy, które pomija konkurencja, równocześnie korzystając z pozostałych form promocji.

Przeczytaj więcej o tym od czego zacząć marketing biura rachunkowego.

Bądź tam, gdzie Twoi potencjalni klienci

Twoi klienci są na grupach społecznościowych na Facebooku. Gdzie dokładnie ich szukać? Przede wszystkim na grupach biznesowych i wszędzie tam, gdzie mogą pojawiać się tematy zakładania firmy. W takich miejscach wprost pojawiają się zapytania o polecenie biura rachunkowego – to doskonały moment, aby nawiązać kontakt i docelowo współpracę.

Na grupach będą się też pojawiały pytania merytoryczne. Odpowiadając na nie budujesz wizerunek eksperta. Staraj się to robić dosłownie na każdym kroku. Odsyłaj ludzi na swój fanpage i / lub blog, na których znajdą odpowiedzi na nurtujące ich pytania.

Przypominaj, że warto z Tobą współpracować

Reklamy umożliwiają tzw. remarketing, czyli ponowne docieranie do osób, które miały już styczność z Twoją firmą. Mogą to być np. osoby, które przeczytały artykuł na blogu lub zareagowały na wpis na Facebooku. Osoby, które miały już okazję zapoznać się z Twoimi eksperckimi treściami, z większym prawdopodobieństwem będą chciały skorzystać ze świadczonych przez Ciebie usług. Zdarza się, że przeczytamy coś wartościowego i po pewnym czasie chcielibyśmy do tego wrócić / skorzystać z czyichś usług czy produktów, ale… nie możemy już tego znaleźć. Znasz to uczucie? Właśnie dlatego remarketing przypomina o Tobie osobom zainteresowanym Twoimi treściami i pokazuje, że masz jeszcze wiele do powiedzenia w tym temacie.

Promuj biuro rachunkowe

Mnogość możliwości robi wrażenie, prawda? Twoi przyszli klienci są właśnie w tych miejscach. Są praktycznie wszędzie. Sęk tkwi w tym, że jest tam też Twoja konkurencja. To od Ciebie zależy jak bardzo zaangażujesz się w te działania i czy będziesz w stanie wyprzedzić rywali. Zdradzę Ci sekret… To potrafi zająć wiele godzin dziennie. Dlatego przynajmniej część z tych zadań warto oddać w ręce specjalistów, a samemu poświęcić ten czas na… obsługę nowych klientów!

Działamy w marketingu dla branży księgowej na co dzień. Zapraszamy do współpracy!


Sprawdzam

Kobiety i mężczyźni w biurowych koszulach, marynarkach z wyciągniętymi w górę dłońmi - cała grupa chce przybić sobie piątkę.

Podobne wpisy