Fanpage biura rachunkowego – czy na pewno go potrzebujesz?
Według danych z 2021 roku, Twoja marka na Facebook’u może dotrzeć do 18 milionów Polaków. Ta informacja powinna wystarczyć, aby jednoznacznie odpowiedzieć, że każda firma powinna mieć swój fanpage. Wiele osób przed skorzystaniem z usług w pierwszej kolejności sprawdza wizerunek biura rachunkowego w sieci. Jeśli nie prowadzisz profilu w social mediach lub jest on zaniedbany, a konkurencja zadbała o swój wizerunek w mediach społecznościowych – jak myślisz, z kim skontaktuje się potencjalny klient?
Jakie są zalety posiadania firmowego profilu w social mediach?
Budowanie świadomości marki.
Aby Twój potencjalny klient trafił na Twoją stronę www, musiałby wyszukać w Google konkretnie nazwę Twojej firmy (lub frazę, na którą się pozycjonujesz i jesteś wysoko na liście wyszukiwania). Facebook działa inaczej. Konkretne wpisy możesz wyświetlać określonej grupie odbiorców – także tym, którzy nie obserwują Twojej strony. Dzięki temu tworzysz w świadomości potencjalnego klienta swój pożądany wizerunek. Co to znaczy? Prościej mówiąc: jak Cię widzą, tak Cię piszą. Zadbany fanpage sugeruje, że swoje usługi świadczysz na wysokim poziomie.
Budowanie relacji.
W przypadku biura rachunkowego dużo łatwiej jest pozyskać klienta, który nie współpracuje jeszcze z żadnym biurem, tj. zazwyczaj jest dopiero przed etapem założenia firmy. Jeśli zawczasu zbudujesz świadomość marki, a następnie sprawisz, że taka osoba poczuje się z Tobą związana – chętniej zostanie klientem właśnie Twojego biura. Pozwól się poznać, zaprezentuj się z jak najlepszej strony i buduj relacje zarówno ze swoimi klientami, jak i z osobami, które jeszcze nimi nie są.
Edukowanie z zakresu produktów i usług.
W social mediach możesz nie tylko zaprezentować swoją ofertę, ale też dokładnie omówić ją pod kątem merytorycznym. Dzięki temu:
– uświadamiasz potencjalnego klienta, że potrzebuje Twojego wsparcia,
– oszczędzasz czas, kiedy nie musisz odpowiadać ciągle na te same pytania.
Przekierowanie do kontaktu i sprzedaży.
Tak – to ostatni, a nie pierwszy etap. Fanpage to nie tylko reklama, ale przede wszystkim wizerunek, którego efektem są nowi klienci Twojego biura.
Jak prowadzić fanpage biura rachunkowego?
Zasada jest prosta: spraw, aby osoba poszukująca biura rachunkowego teraz lub w najbliższej przyszłości nie musiała szukać ważnych informacji na żadnej innej stronie.
Jakie treści publikować na profilu biura rachunkowego?
- Podstawowe zagadnienia dotyczące księgowości: np. w jakim zakresie można rozliczać się przy pomocy NDG, kto powinien zarejestrować się w BDO, jak rozliczać podróże służbowe.
- Najnowsze zmiany: np. zmiana sposobu wyliczania składek ZUS, obowiązek efaktury, zmiany w zaliczkach PIT.
- Wpisy informacyjne i okolicznościowe: np. informacje o urlopie, wydłużonym czasie odpowiedzi, życzenia świąteczne.
- Budowanie wizerunku i relacji: np. dzień z życia księgowego “zza kulis”, opinie od klientów, pytanie do obserwatorów.
Chcesz lepiej zrozumieć Jak prowadzić media społecznościowe biura rachunkowego, aby zdobywać tą drogą klientów?
Skorzystaj z naszego szkolenia!
Czy właściciel biura rachunkowego powinien samodzielnie prowadzić fanpage?
… A czy osoba zakładająca spółkę powinna samodzielnie prowadzić księgowość firmy nie znając się na tym? Nie! Rób to, na czym znasz się najlepiej i skup się na rozwoju swojego biura rachunkowego. Social media oddaj w ręce specjalistów: agencji lub freelancera – osoby, która zna się na marketingu.
Osoba prowadząca profil Twojej marki nie musi znać się na księgowości. Podstawowym zadaniem specjalisty ds. marketingu jest zrobienie dokładnego rozeznania zarówno przed rozpoczęciem projektu, jak i w trakcie jego trwania.
Znajomość branży pomoże jednak w tworzeniu treści i zrozumieniu grupy docelowej. Jeżeli masz możliwość wybrać osobę z doświadczeniem w branży księgowości – zalecamy współpracę właśnie z nią. To branża, która wymaga przede wszystkim świadomości na co należy zwracać uwagę, co jest kluczowe w ostatnich zmianach, a czego przedsiębiorca nie musi wiedzieć.
Tworzenie treści dotyczących księgowości zupełnie różni się od pisania na luźne tematy, takie jak moda, uroda czy akcesoria dla zwierząt. Tutaj teksty specjalistyczne muszą być napisane prostym, zrozumiałym dla wszystkich językiem.
Potrzebujesz wsparcia profesjonalistów?
Jeśli poszukujesz kogoś, kto specjalizuje się w tworzeniu treści dla biur rachunkowych – zapraszamy do kontaktu!
Jak wygląda współpraca biura rachunkowego ze specjalistą ds. social mediów?
A właściwie – jak powinna wyglądać i jak wygląda to u nas?
Pierwszym etapem powinno być wypełnienie briefu, w którym opiszesz swoją firmę, potrzeby. W briefie informujesz specjalistę jaki wizerunek chcesz kreować, jaki jest Twój język komunikacji, czy masz określoną kolorystykę marki, czy Twoje usługi wyróżniają się czymś od innych w tej branży. Mówiąc prościej: to dokument zawierający najważniejsze informacje na temat Twojej firmy, Ciebie i świadczonych usług. Specjalista ds. social mediów przeprowadza podstawowe badanie rynku, konkurencji oraz na podstawie briefu przygotowuje koncepcję działań na pełen miesiąc, wraz z harmonogramem publikacji. To przygotowane propozycje tematów wpisów oraz ewentualnych dodatkowych form promocji.
Co należy do Twoich zadań?
- Jeżeli koniecznie chcesz poruszyć jakiś temat, poinformuj o tym specjalistę;
- Sprawdź czy przesłana koncepcja jest spójna z Tobą, pożądanym wizerunkiem oraz potrzebami Twoich potencjalnych klientów.
Kiedy zaakceptujesz koncepcję działań, specjalista przygotowuje wpisy i grafiki zgodnie z planerem treści (tzw. content planem). Przed publikacją gotowe wpisy sprawdzasz i akceptujesz, bądź informujesz o koniecznych poprawkach.
Jakie materiały musisz dostarczyć?
Jeżeli masz zdjęcia – siebie, swojego biura – udostępnij je specjaliście. Pozostałe materiały wyszuka samodzielnie, korzystając z bezpłatnych baz zdjęć. Najprostszym programem dającym zarazem duże możliwości graficzne jest Canva. Możesz korzystać z niej za darmo, jeśli chcesz przygotować grafikę do wpisu.
Czy trzeba poświęcić dużo czasu na social media?
Jeśli zajmuje się tym ktoś inny niż Ty – wystarczy kilkanaście minut miesięcznie Twojego czasu. Jeżeli istnieje konieczność omówienia planu działań czy końcowego raportu, wystarczy krótka rozmowa telefoniczna. W trakcie okresu rozliczeniowego wystarczy kontakt e-mailowy, aby wprowadzić szybkie poprawki lub zaakceptować dalsze działania bez poprawek.
Jeśli chcesz samodzielnie prowadzić fanpage biura rachunkowego, musisz liczyć się z poświęceniem nawet kilkunastu godzin miesięcznie.
Chcesz się sprawdzić? Aby Ci to ułatwić, przygotowaliśmy do pobrania planer postów na jeden miesiąc. W pliku PDF znajdziesz propozycje konkretnych tematów, na jakie możesz opublikować wpisy oraz sugestie w jakie dni to zrobić. To również ma duże znaczenie, co zauważysz w statystykach po pierwszych publikacjach.👉
Czy sama publikacja treści wystarczy?
Reklama biura rachunkowego to nie tylko budowanie wizerunku, ale też docieranie do nowych odbiorców. Organicznie (tj. bezpłatnie) treści na Twoim fanpage’u dotrą wyłącznie do osób, które go obserwują (czyli głównie do Twoich klientów).
Aby publikacje dotarły do osób potencjalnie zainteresowanych usługami księgowości, konieczne będzie skorzystanie z płatnych opcji promocji.
Jeżeli nie dysponujesz dużym budżetem na promocję, nie musisz zaczynać od dużej kampanii. Na start wystarczy skorzystać z promocji wpisów. Najważniejsze, aby odpowiednio dobrać grupę odbiorców. Takie opcje są dostępne w Menedżerze Reklam. Nie korzystaj z przycisku “Promuj post”! Co prawda dzięki niemu dotrzesz do większej grupy osób, ale tych faktycznie zainteresowanych współpracą z Twoim biurem będzie dużo mniej (lub w ogóle do nich nie dotrzesz).
Jaki budżet na promocję jest potrzebny?
Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od Twojej oferty, zbudowanej świadomości marki, jej wizerunku, a także od konkurencji, która w tym samym momencie również się promuje. Z doświadczenia mogę jednak powiedzieć, że przy wydawanym budżecie około 200 zł miesięcznie na reklamy, w biurach rachunkowych pojawiali się nowi klienci. Cały ten proces może się jednak przeciągnąć w czasie. Osoba może trafić na Twój profil w danym dniu, polubić go, czytać treści, a dopiero po kilku miesiącach zdecydować się ostatecznie na założenie firmy i współpracę z Tobą lub zmianę dotychczasowego księgowego.
Jeśli wciąż zastanawiasz się czy biuro rachunkowe powinno promować się w social mediach, na zakończenie odpowiemy krótko: jeśli chcesz rozwijać swoją firmę, to konieczne!
Współpracuj z profesjonalistami
Szukasz wsparcia w zakresie social mediów dla Twojego biura rachunkowego? Niech Twój wybór nie będzie przypadkowy! Zapraszamy do współpracy. Zebrane doświadczenie przy rozwijaniu innych biur pomoże nam w doborze optymalnej strategii rozwoju Twojej firmy.
Skontaktuj się z nami
przesyłając link do swojej strony, social mediów (jeśli masz) lub krótko opisując co i dla kogo oferujesz. W odpowiedzi otrzymasz spersonalizowaną ofertę.