Wizytówka Google biura rachunkowego – jak ją założyć?
Wizytówka Google biura rachunkowego to nieodłączny element każdego biura, które chce skutecznie zdobywać nowych klientów.
Profil firmowy wcześniej był znany jako Google Moja Firma. To wciąż ta sama usługa, tylko ze zmienioną nazwą. I nadal jest bardzo ważnym elementem w promocji Twoich usług, zarówno jeśli obsługujesz klientów stacjonarnie jak i zdalnie.
Utworzenie wizytówki Google biura rachunkowego nie jest trudne, a na pewno podniesie Twoją wiarygodność w oczach potencjalnych klientów i sprawi, że będziesz mieć więcej zapytań o Twoje usługi księgowe.
Dlaczego warto utworzyć wizytówkę biura rachunkowego w Google?
Najważniejszy argument: profil firmowy w Google to darmowa forma promocji usług księgowych. Nawet, jeżeli po prostu go stworzysz i nie będziesz na bieżąco uzupełniać.
Twoja wizytówka będzie się pokazywać w wynikach wyszukiwania Google i w zakładce Mapy zarówno w przeglądarce internetowej jak i w aplikacji Google Maps.
Jakie są zalety wizytówki Google?
Masz możliwość przedstawienia oferty usług księgowych do szerokiego grona osób. Możesz w przyjemny wizualnie sposób zaprezentować swoje biuro rachunkowe w sieci. Dodatkowo, kiedy ktoś będzie szukał opinii na temat biura rachunkowego, zazwyczaj w pierwszej kolejności zrobi to właśnie za pomocą Google.
Od razu więc zadbaj o opinie o Twoim biurze rachunkowym. Niech potencjalni klienci zobaczą, że warto podjąć z Tobą współpracę.
Jak utworzyć i uzupełnić wizytówkę biura rachunkowego Google?
Założenie profilu jest proste. Usiądź do tego kiedy znajdziesz 15 minut. Tyle wystarczy, aby stworzyć wizytówkę. Później możesz ją dopieszczać na bieżąco dodając wpisy, zdjęcia.
-
- Wejdź na stronę Google dla firm i kliknij u góry w „Zarządzaj teraz”.
- Zaloguj się do swojego profilu w Google. Jeśli go nie masz, musisz utworzyć konto.
- Po zalogowaniu wpisz nazwę swojej firmy. Ważne! Nazwa, którą tutaj wpiszesz, będzie wyświetlała się w wynikach wyszukiwania. Nie musisz wpisywać pełnej nazwy (np. dodając „Sp. z o.o.” na końcu), jeśli może to utrudnić znalezienie Twojej firmy.
- Wybierz rodzaj swojej działalności spośród 3 zaproponowanych.
Nie kieruj się tutaj nagłówkiem, a przede wszystkim opisem! W przypadku biur rachunkowych prawidłową opcją będzie sklep lokalny i/lub usługi. „Dojeżdżać do klientów” możesz także… zdalnie 😉 - Wpisz kategorię działalności. Dla większości najbardziej trafną kategorią będzie: Usługi księgowe. Spokojnie, więcej możesz dodać później. I warto to zrobić! Być może ktoś będzie szukał księgowego w Google wpisując inną frazę / inny zakres usług.
- Uzupełnij adres firmy. Nawet jeśli świadczysz usługi księgowe wyłącznie zdalnie, wpisz adres gdzie Twoja firma jest zarejestrowana. W tym miejscu na mapach będzie się wyświetlała Twoja wizytówka.
- Sprawdź na mapie czy dobrze odczytuje adres. Jeśli nie – przesuń pinezkę w prawidłowe miejsce.
- Uzupełnij firmowy nr telefonu i stronę www. Jeśli ich nie masz, pomiń pozycje. Jednak biuro rachunkowe, z którym nie można skontaktować się telefonicznie, może wyglądać nieprofesjonalnie w oczach potencjalnego klienta.
- Zaznacz “Otrzymuj alerty i wskazówki dotyczące zarządzania sklepem internetowym przez Google”, żeby dostawać m.in. powiadomienia o opiniach i na nie odpowiadać. Podziękowanie za opinię ociepla Twój wizerunek, a przy okazji Google chętniej wyświetli ją odbiorcom.
- W następnym kroku możesz dodać kolejne usługi. Google zaproponuje Ci te powiązane z główną kategorią. Wybierz ich jak najwięcej! Oczywiście tylko w obszarach, w których możesz pomóc klientowi.
- Dodaj godziny otwarcia firmy. Jeśli nie świadczysz usług księgowych stacjonarnie, wpisz godziny Twojej standardowej pracy. To w tych godzinach potencjalny klient będzie oczekiwał od Ciebie szybkiej odpowiedzi, odebrania telefonu.
- Dodaj przesyłanie wiadomości – pozwól klientom kontaktować się bezpłatnie z Twoją firmą w Google. Nie jest to często wybierana opcja kontaktu, ale skoro istnieje i jest bezpłatna, to dlaczego miałbyś odcinać sobie dodatkową formę kontaktu z osobą zainteresowaną usługami księgowymi?
- Dodaj opis firmy. Jak powinien wyglądać? Raz jeszcze opisz jakie usługi świadczysz, jakich klientów obsługujesz. Śmiało ponownie użyj sformułowań typu „biuro rachunkowe”, „usługi księgowe”. To ułatwi wyszukiwanie Twojej firmy w Google.
- Dodaj zdjęcia. Wizytówka ze zdjęciami jest bardziej atrakcyjna i wzbudza większe zaufanie. Świadczysz usługi księgowe stacjonarnie? Dodaj zdjęcie lokalizacji. Jeśli masz taką możliwość, opublikuj zdjęcie zespołu. Masz jednoosobową firmę? Zrób zdjęcie siebie np. przy biurku.
- To koniec! Profil Twojej firmy w Google będzie teraz weryfikowany. Ile to potrwa? Czasem 5 minut, a czasem nawet do 7 dni roboczych. Weryfikacja może odbyć się automatycznie lub faktycznie coś będzie weryfikowane: Twój nr telefonu za pośrednictwem smsa lub połączenia, adres e-mail lub adres lokalizacji za pomocą listu pocztowego.
Pobierz e-book, w którym poznasz 7 kroków by skutecznie podnieść pozycję Twojego biura rachunkowego👉
Co zrobić, żeby profil firmowy wyświetlał się w Google w pierwszych pozycjach?
Pozycjonowanie wizytówki firmy jest równie czaso- i pracochłonnym procesem, co pozycjonowanie strony www. W końcu każdy chciałby wyświetlać się jako pierwsza pozycja po wpisaniu w wyszukiwarkę „biuro rachunkowe” czy „szukam księgowego”.
Oczywiście są czynniki, które pomogą i sprawią, że dotrzesz do większej liczby potencjalnych klientów.
Trafność: dlaczego tak podkreślam, aby uzupełnić jak najwięcej pasujących kategorii usług, dokładnie opisać firmę, a najlepiej jeszcze publikować wpisy w Google? Bo w ten sposób jest większa szansa, że Twoja firma dopasuje się do konkretnego zapytania. Podanie kompletnych informacji pozwoli lepiej dopasować wpisane dane do wyszukiwań klientów. Jeśli wpiszesz tylko „usługi księgowe”, a ktoś będzie szukał „rozliczanie PIT”, to nie znajdzie w ten sposób Twojego biura.
Rozpoznawalność: inaczej mówiąc, im bardziej znana jest firma, tym wyżej Google wyświetli ją w wynikach wyszukiwania. Co na to wpływa? Np. liczba opinii! Zadbaj o to, aby Twoi stali klienci zostawili tam kilka słów od siebie (a najlepiej: kilka zdań). Google zbiera informacje na temat Twojej firmy tak naprawdę… z całej sieci. Sprawdza jak często inne strony wklejają link do Ciebie, czy wzmianki o Twojej firmie pojawiają się w artykułach itd.
Przeczytaj więcej o tym jak prowadzić wizytówkę Google biura rachunkowego, by zdobywać klientów?
Rozwijanie i pozycjonowanie wizytówki jest czasochłonne. Ale dużą wartość ma także samo utworzenie profilu firmowego w Google! Sam zdecyduj jak bardzo chcesz zaangażować Google jako źródło pozyskiwania klientów do Twojego biura rachunkowego. Jeżeli potrzebujesz pomocy w tym zakresie, skontaktuj się z nami!
Sprawdź naszą ofertę związaną z wizytówką Google biura rachunkowego.
Pokaż się w sieci i powitaj w swoim biurze nowych klientów!