Laptop, komórka, na ekranie wysyłanie prośby o opinię.

Opinie o biurze rachunkowym pomogą Ci zdobyć nowych klientów!

Opinie o biurze rachunkowym to ważny element Twojej strategii marketingowej

Nie oszukujmy się, w branży księgowości najważniejsze jest zaufanie. Jeśli nie szukamy poleceń bezpośrednio wśród znajomych, będziemy szukać ich wśród obcych.
Co to oznacza? Ludzie bardzo często przed wysłaniem zapytania sprawdzają opinie o biurze rachunkowym na Facebooku i/lub Google. Dlatego ważne jest, abyś miał ich jak najwięcej. Duża liczba pozytywnych opinii pomoże Ci też w pozycjonowaniu biura rachunkowego. Im więcej ich zbierzesz, tym chętniej to właśnie Twój profil będzie wyświetlany podczas wyszukiwania np. biura rachunkowego w Twoim mieście.

Zanim zabierzesz się na pozyskiwanie opinii, sprawdź jak zrobić to skutecznie!

Kogo zachęcać do zostawienia opinii?

Nie ograniczaj się wyłącznie do osób, którym prowadzisz comiesięczne rozliczenia (ale nie zapominaj o nich!). Zastanów się, kto miał już możliwość wyrobić sobie ocenę na temat Twoich usług, sposobu, w jaki się komunikujesz, tłumaczysz księgowe zagadnienia czy ogólnie wykonujesz swoją pracę?

Przykładowe jednorazowe usługi:

  1. Rozliczanie PIT
  2. Pomoc w założeniu firmy
  3. Jednorazowe konsultacje księgowe
  4. Wsparcie osoby, która działa na NDG (prosty i szybki temat, za który nie chciałeś/aś wynagrodzenia, po prostu odpisałeś/aś jednym zdaniem)
  5. Odbiorcy e-booka czy innych materiałów, które były publikowane na Twojej stronie.

Ułatw klientom wystawianie opinii o Twoim biurze

Najważniejsze, aby odpowiednio przerobić szablon wiadomości (wzór pod koniec artykułu) i konkretnie podpowiedzieć klientom co mogą w takiej opinii ocenić, np:

  • w przypadku ebooka czy webinaru:
    czy według Ciebie w zrozumiały sposób tłumaczę zagadnienia związane z księgowością?;
  • w przypadku rozliczeń PIT:
    czy usługa została wykonana sprawnie i terminowo? Czy kontakt ze mną był łatwy?

Każdemu zdarzy się jakiś błąd, czy nieprzyjemny klient. Jeśli we współpracy coś nie zagrało, nie upominajmy się o zostawienie opinii. Pewnie wielokrotnie zauważyłeś/aś, że ludzie nie mają problemów z pozostawieniem kilku negatywnych słów, za to te pozytywne – są już nie lada wyzwaniem! Dlatego tak ważne jest zadbanie o opinie pozyskane od osób, które były/są zadowolone z Waszej współpracy. Ludzie nie mają w nawyku oceniania czegoś, co jest zgodne z ich oczekiwaniami.

Gdzie warto zbierać opinie?

Nigdy nie masz pewności skąd potencjalny klient trafi do Ciebie. Dlatego warto zadbać o opinie w jak największej liczbie miejsc:

  1. Na wizytówce Google – szczególnie, jeśli świadczysz usługi stacjonarne. Osoby szukające biura z okolicy zazwyczaj zaczynają właśnie od wyszukiwarki Google. (Przeczytaj Jak prowadzić wizytówkę Google biura rachunkowego?)
  2. W recenzjach na Facebooku – równocześnie dbając o to, aby regularnie pojawiały się tam aktualne wpisy. Treść opinii może być taka sama, jak na wizytówce Google.
  3. Na stronie internetowej – sprawdź, czy w przypadku Twojej strony nie można dodać bezpłatnej wtyczki, która automatycznie zaciągnie opinie z Google na stronę. Jeśli nie, wykorzystaj zrzuty ekranu.

Jeden zainteresowany przyjdzie do Ciebie z wizytówki Google, inny z reklamy na Facebooku, a jeszcze inny otrzyma link do strony www od znajomego. Niezależnie od tego jak do Ciebie trafi, masz możliwość przekonania go opiniami, że warto współpracować z Twoim biurem rachunkowym.

Jak skutecznie pozyskać opinie o biurze rachunkowym?

Twoi klienci, przedsiębiorcy, często nie mają czasu. Aby Twoje działania były skuteczne, musisz maksymalnie uprościć proces wystawiania opinii.

  1. Wysyłaj prośby o opinie w terminach, kiedy z dużym prawdopodobieństwem klienci będą mieli czas. Unikaj długich weekendów, podczas których są na wyjazdach rodzinnych, ostatniego dnia miesiąca, kiedy zamykają ważne sprawy w firmie.
  2. W treści prośby podkreśl, dlaczego ta opinia jest dla Ciebie ważna.
  3. Zamieść bezpośredni link do wystawienia opinii.

Jak znaleźć go w Google? Zaloguj się na konto Google moja firma, do którego podpięta jest wizytówka, a następnie:

  • W wyszukiwarce Google kliknij Poproś o opinie lub
  • W Mapach Google kliknij Klienci a potem Opinie a potem Uzyskaj więcej opinii.

Na Facebooku wejdź na swój fanpage, a następnie w zakładkę Opinie.

  1. Na koniec prześlij kilka pytań pomocniczych. Często nie wiemy co w ogóle możemy w takiej opinii napisać. Odpowiadając na pytania, opinia “stworzy się sama”.

Potrzebujesz wsparcia?

W ramach usługi pozycjonowania wizytówki Google biura rachunkowego pomagamy zdobyć wartościowe opinie, które jednocześnie podnoszą pozycję w wyszukiwarce.  A Tobie przynoszą jeszcze więcej klientów!

Uśmiechnięta kobieta w białej koszuli i mężczyzna w garniturze siedzą na tapczanie i podają sobie dłoń. Dobili targu.

Przykładowy szablon wiadomości do klienta

Pamiętaj, że to tylko przykład! Dostosuj go sposobu komunikacji marki, konkretnie zrealizowanej usługi.

Przykładowa wiadomość:

Dzień dobry,
dziękuję Pani za zaufanie i skorzystanie z usług naszego biura rachunkowego przy rozliczeniu rocznego zeznania podatkowego.
Zwracam się z prośbą o pozostawienie krótkiej opinii na temat naszej współpracy. To dla mnie bardzo ważne i z pewnością pomoże mi w rozwoju firmy / Moim celem na ten rok jest pozyskanie 100 opinii, czy zechcesz mi pomóc?
Wystarczy kliknąć w ten link: [link do Twojej wizytówki Google] i zostawić kilka słów od siebie.
Co można tam napisać?
Czy kontakt ze mną jest sprawny? Czy wszystko jasno tłumaczę? Czy usługa została zrealizowana terminowo? Czy jest Pani zadowolona z naszej współpracy? – to oczywiście tylko przykładowe pytania.
Taką opinię można skopiować i wkleić także tutaj [link do opinii na Facebooku], dla Pani to dodatkowe 5 sekund, a dla mnie ogromne wsparcie!

Dziękuję i w przyszłym roku oczywiście zapraszam do ponownej współpracy.
Pozdrawiam,
imię i nazwisko

 

Ty też wystawiaj opinie!

Czy nasze artykuły są dla Ciebie pomocne? Jeśli tak, i Ty możesz nam pomóc!

Zostaw opinię na naszej wizytówce Google
i przekopiuj ją na Facebooka: https://www.facebook.com/sprytnebiuro/reviews.

Przykładowo:

Korzystam z bezpłatnych artykułów na temat marketingu biura rachunkowego / czytam bezpłatne e-maile z poradami Małe Sprytne Rady / korzystałam z bezpłatnego szkolenia. Materiały są dla mnie przydatne / dzięki nim… / wiele się dowiedziałam / pokazują mi na co warto zwracać uwagę.

 

Na koniec napisz, czy w tym zakresie polecasz do nas zaglądać / nawiązać z nami współpracę 🙂

W każde materiały wkładamy całe serca i ogrom zdobytej przez wiele lat wiedzy. Nieskromnie uważamy, że nasz blog i newsletter to skarbnica wiedzy dla biur rachunkowych. 😇
Chcielibyśmy, aby jak najwięcej osób się o nim dowiedziało – tak wiele rzeczy udostępniamy za darmo!

Podobne wpisy