Kobieta w czarnych, rozpuszczonych włosach i jasnoniebieskiej bluzce siedzi przy biurku, pisze na laptopie.

SEO bloga biura rachunkowego. Jak pisać artykuły?

Twój blog spełnia dwa bardzo ważne cele:
Przede wszystkim jest skarbnicą wiedzy dla potencjalnego klienta. Treściami możesz odpowiedzieć na wiele pytań, jakie przyszli przedsiębiorcy mają do księgowego, dzięki czemu oszczędzasz czas i budujesz swój wizerunek eksperta.
Z drugiej strony – równie ważnej – blog pozwala pozycjonować Twoją firmę w wyszukiwarce internetowej. A to pomoże Ci pozyskać kolejnych klientów dla Twojego biura rachunkowego i zyskać renomę.

Aby Twój blog spełniał najlepiej drugi z tych celów pamiętaj, że “pisanie treści” to nie wszystko… Musisz pisać swoje artykuły pod kątem SEO. Co to znaczy? Koniecznie zapoznaj się z całym artykułem.

Co to jest pozycjonowanie i SEO bloga biura rachunkowego?

Wszędzie głośno o tym SEO, ale co to w ogóle jest? Po co? I jak działać zgodnie z jego zasadami? W uproszczeniu: to działania podejmowane w celu optymalizacji strony internetowej pod algorytmy wyszukiwarek. Bardziej obrazowo? Wyobraź sobie, że prowadzisz biuro rachunkowe w Poznaniu. Twoja strona internetowa jest dobrze wypozycjonowana. Przedsiębiorca wyszukuje w Google “księgowy Poznań” i… oto jesteś! Twoja strona www wyświetla mu się na jednej z pierwszych pozycji.

Brzmi pięknie? Bo to naprawdę niesamowita skarbnica klientów! Ale czeka Cię wiele zadań, żeby to faktycznie zadziałało.

Pierwsze z nich to przygotowanie treści na stronie i ich odpowiednia optymalizacja, tj. stosowanie słów kluczowych, nagłówków, wyróżników. Chodzi tutaj zarówno o treści na blogu, jak i o każdą z podstron (wraz ze stroną główną).

Poza treściami na blogu musisz zadbać także o inne elementy, które tutaj tylko wymienię.

  • optymalizacja kodu HTML strony,
  • usprawnienie funkcjonowania strony pod względem technicznym (brak błędów na stronie, szybkość ładowania strony, poprawki pod kątem użyteczności dla odbiorców),
  • zdobywanie linków z innych stron (tak, aby inne strony kierowały do Twojej – możesz np. pisać gościnnie artykuły na innych portalach lub blogach).

Pierwsze dwa punkty są bardzo specjalistyczne. Warto skorzystać z audytu SEO i oddać te zadania w ręce specjalistów.

Potrzebujesz pomocy w zakresie optymalizacji strony pod SEO?
Skontaktuj się z nami. Pomożemy!

Dłoń kobiety w białej bluzce, a nad nią granatowe kostki do gry z ikonkami: koperta, telefon, małpka internetowa.

Jak działają słowa kluczowe?

Klient ma problem z jakimś zagadnieniem księgowym. Gdzie szuka rozwiązania? Zazwyczaj – w internecie. Problemy i formy ich wpisywania mogą być różne. Przykładowo: “jak rozliczyć fakturę z facebooka?” lub “działalność nierejestrowana limit”. Jak widzisz (i wiesz pewnie z własnego doświadczenia) – czasem są to pytania, czasem kilka słów określających problem. To właśnie frazy (słowa) kluczowe.

W odpowiedzi dostaje w wyszukiwarce strony, na których znajdzie odpowiedź na swoje pytanie. Twoim celem jest być właśnie jedną z tych stron.

Istnieją ogólne frazy kluczowe – krótkie – na które naprawdę ciężko jest się wybić. Wspomniana wcześniej fraza “księgowy Poznań” ma ogromną konkurencję!

Są też frazy tzw. “z długim ogonem” – składają się z 3 lub więcej słów – na które dużo łatwiej jest wypozycjonować stronę i sprawić, aby faktycznie przekładało się to na pozyskanie klientów do biura rachunkowego. Przykłady takich fraz to wspomniane wyżej “jak rozliczyć fakturę z facebooka?” lub “działalność nierejestrowana limit”.

Frazy ogólne są potrzebne, ale treści na Twojej stronie powinny skupiać się przede wszystkim na tych długich. To one przyciągają potencjalnych klientów.

Pamiętaj, że treści muszą być tworzone dla użytkownika, a nie pod kątem wyszukiwarki!

Wyszukiwarka zrozumie, że tekst na stronie “Jestem księgowym działającym w Poznaniu” odpowiada na zapytanie “księgowy Poznań”. Nie pisz więc co kilka zdań „księgowy Poznań”, bo nie zrobisz najlepszego wrażenia na potencjalnym kliencie 😉

Jak odpowiednie SEO bloga biura rachunkowego może wypromować usługi księgowe?

Treści, które publikujesz na blogu, mają znaczenie pod kątem pozycjonowania. Wyobraź sobie, że masz tylko jedną podstronę na swojej stronie internetowej. Ile odpowiedzi na swoje problemy znajdą tam potencjalni klienci biura rachunkowego? Jak wiele fraz kluczowych “zmieścisz” na tej podstronie?

Idąc w drugą stronę – co tydzień publikujesz wpis blogowy, a w każdym z nich masz kilka fraz kluczowych. Zobacz na jak wiele zapytań odpowiada Twoja witryna internetowa!

Odpowiesz artykułami na pytania, ale co dalej? To proste! Na stronie masz też (a przynajmniej powinno tak być 🙂 ) ofertę swojej firmy. Jeśli przedsiębiorca zobaczy, że jako księgowy masz dużą wiedzę – i to w zakresie, w którym potrzebuje wsparcia – jest duża szansa, że zainteresuje się Twoimi usługami księgowymi.

Przykładowe tematy treści na blog biura rachunkowego

Nie wiesz, o czym pisać? Sprawdź naszą listę 20 przykładowych tematów na blog biura rachunkowego!

Jak znaleźć słowa kluczowe? Jak pisać pod SEO biura rachunkowego?

1. Wyszukiwarka Google.

Zacznij od najprostszej metody: zasugeruj się propozycjami… wyszukiwarki Google! Zastanów się o co często pytają Cię obecni klienci i zacznij wpisywać podobne zagadnienie w wyszukiwarkę. Zobaczysz tam sugestie wielu fraz, których szukają przedsiębiorcy.

Spójrz jak wiele propozycji na artykuły uzyskasz po wpisaniu słowa “nierejestrowana”!

2. Ubersuggest

Drugą bardzo prostą i bezpłatną opcją jest skorzystanie z Ubersuggest. Wystarczy, że wpiszesz jedno słowo (np. “księgowość”), a dostaniesz listę sugestii czego osoby szukają. Na dzień dzisiejszy jest tam świetny przykład jak pozyskać nowe zlecenia dla biur rachunkowych! W top 5 znajduje się pozycja: księgowość po angielsku. Jest wielu przedsiębiorców, którzy prowadzą firmy w Polsce, ale nie posługują się naszym językiem. Jeśli jesteś w stanie obsłużyć takiego klienta – dzięki wyszukiwarce słów kluczowych wiesz, że koniecznie musisz umieścić taką informację np. w swojej ofercie na stronie internetowej.

Znajdziesz tam także odnośniki do popularnych treści z wpisanym słowem kluczowym.

Codziennie możesz wyszukać bezpłatnie 3 frazy.

To pozwoli Ci zaplanować wartościowe treści na długie miesiące.

Jeśli dopiero ruszasz z regularnym prowadzeniem bloga, zacznij od artykułu Jak prowadzić blog biura rachunkowego?

A w międzyczasie… przygotuj listę słów kluczowych, które koniecznie musisz umieścić na swojej stronie!

Sprawdź naszą ofertę prowadzenia bloga

Artykuł masz już za sobą, ale całe SEO wciąż jest dla Ciebie zagadką?

Spokojnie, pomożemy Ci! Bez względu na to, czy potrzebujesz wsparcia w pełnym zakresie, czy może tylko korekty tekstów, które samodzielnie napiszesz. Sprawdź naszą ofertę!

 

Podobne wpisy