|

Skuteczny marketing biura rachunkowego – case study

Chcesz wiedzieć, jak działamy? Interesuje Cię marketing biura rachunkowego, który nie tylko będzie dobrze 'wyglądał’, ale też przyprowadzi nowych klientów do Twojego biura? Przeczytaj poniższy case study. Z naszą pomocą biuro rachunkowe Rachunkowość Online w pierwszym roku działalności zdobyło 47 klientów i liczba ta stale rośnie.

Tło współpracy marketingowej

3 lipca 2024 był wyjątkowym dniem dla biura rachunkowego pani Klaudii, które obchodziło swoją pierwszą rocznicę działalności. Dla nas, jako Sprytnego Biura, również był to ważny dzień, ponieważ współpracujemy z panią Klaudią praktycznie od samego początku istnienia jej firmy.

Pani Klaudia zwróciła się do nas na początku lipca 2023 roku z prośbą o wsparcie marketingowe. Naszym głównym celem było zbudowanie obecności w sieci, zwiększenie widoczności biura i w konsekwencji pozyskanie klientów.

Marketing Twojego biura rachunkowego to inwestycja

Najtrudniejsze w początkowej fazie prowadzenia biznesu (nie tylko biura rachunkowego) jest to, że musisz ponieść wiele wydatków, które na początku nie przynoszą żadnych przychodów.

Staraliśmy się podejść racjonalnie do tych kosztów – zaplanować działania tak, żeby nie obciążały za mocno budżetu pani Klaudii, ale jednocześnie przynosiły pożądane efekty.

Można oczywiście wydać jednorazowo kilkanaście/dziesiąt tysięcy na reklamę (o ile dysponujesz takim budżetem) i na pewno przyniesie ona nowych klientów do biura… Ale czy nie lepiej mniejszymi krokami (i wydatkami) zbudować markę, która z czasem sama z siebie będzie przyciągać nowych klientów? 

Jak sama przyznała pani Klaudia – na początku podeszła do naszych działań sceptycznie. A jak to się skończyło? Przeczytaj fragment maila:

„Ja ze swojej strony jeszcze wtrącę, że byłam na początku niedowiarkiem, że takie drobne działania będą budować wizerunek i finalnie się przyczynią do wzrostu klientów i zainteresowania, a faktycznie nastąpił boom i w tym momencie fajnie się to kręci, bo zarówno są nowe zapytania, jak i przychodzą ludzie, którzy mnie kiedyś widzieli w internecie a dopiero teraz mają potrzebę skorzystania z moich usług i już teraz mam też kontakty od poleceń moich aktualnych klientów. Zaczyna się w jakiś sposób ugruntowywać :)”

Mail od pani Klaudii

A teraz zapraszamy do lektury – przeczytaj jakie działania podjęliśmy i jak przełożyło się to na wyniki biura.

Nie masz czasu na lekturę?

Napisz, lub zadzwoń. Porozmawiajmy o możliwych działaniach marketingowych dla Twojego biura!

Zapraszamy do kontaktu!👇

Dzwonię!
Uśmiechnięta kobieta w długich brązowych włosach ściska dłoń mężczyzny siedzącego przy niej przy stole.

Od czego zacząć marketing biura rachunkowego?

Naszym podstawowym zadaniem było zbudowanie marki Rachunkowość Online. W tym celu musieliśmy pokazać ją w internecie, bo to tutaj przede wszystkim szukamy dzisiaj klientów.

W promocji marki świetnie sprawdza się wizytówka Google. Po prostu musisz ją mieć. Nawet jeżeli prowadzisz działalność online i nie zależy Ci na klientach z twojego miasta.

Wizytówka jest kluczowa po to, żeby potencjalnie klienci mogli sprawdzić podstawowe dane o twoim biurze, zapoznać się z Twoją ofertą, z opiniami Twoich klientów. Umiejętnie prowadzona wizytówka pozwoli Ci być widocznym w sieci. Pamiętaj, że nawet jeżeli przychodzi do Ciebie klient z polecenia, prawdopodobnie wpisze Cię w Google i wtedy warto żeby trafił na dobrze wyglądającą stronę www i wizytówkę Google.

Jeżeli masz profil na Facebooku lub w innych mediach społecznościowych, warto żeby był on prowadzony regularnie. Jeżeli to zaniedbasz, odbiorca wchodząc na Twój profil i widząc ostatni post sprzed pół roku (z życzeniami świątecznymi!) może dojść do wniosku że twoje biuro po prostu już nie działa.

Pani Klaudia miała świadomość tych wszystkich rzeczy i pozwoliła nam działać wielotorowo: jednocześnie w mediach społecznościowych, wizytówce Google i z czasem także Google Ads.

Oczywiście na marketing biura rachunkowego składa się znacznie więcej elementów, skupiliśmy się jednak na tych podstawowych – dopasowanych do specyfiki biura Rachunkowość Online.

Podjęte działania

Skoncentrowaliśmy się na kilku kluczowych działaniach:

  1. Utworzenie i prowadzenie profilu na Facebooku: Stworzyliśmy profesjonalny profil biura rachunkowego na Facebooku, który stał się głównym kanałem komunikacji z potencjalnymi klientami.
  2. Utworzenie i prowadzenie wizytówki Google: Zarządzaliśmy wizytówką Google, uzupełniliśmy ją o wszystkie niezbędne informacje i regularnie aktualizowaliśmy. Dodaliśmy też biuro do katalogów firm.
  3. Wdrożenie zmian na stronie www: Wprowadziliśmy modyfikacje na stronie internetowej biura, aby była bardziej atrakcyjna oraz funkcjonalna dla odwiedzających i robotów Google (dla lepszego pozycjonowania w sieci).
  4. Kampania Google Ads: Od października 2023 do stycznia 2024 prowadziliśmy kampanię Google Ads, która wspomogła nasze działania marketingowe.

Rezultaty

W dniu kiedy pani Klaudia otwierała działalność miała trzech klientów. Przez ten rok systematycznie zdobywała kolejnych i rok działalności biura zakończyła z 47 klientami. Są wśród nich zarówno JDG, jak i spółki.

Przypadek pani Klaudii pokazuje, że nawet wśród tak dużej konkurencji na rynku (w Polsce jest kilkadziesiąt tysięcy biur rachunkowych), umiejętnie poprowadzone działania marketingowe mogą skutecznie przyprowadzić klientów także do nowo otwartego biura rachunkowego.

Poniżej prezentujemy szczegóły:

Prowadzenie profilu na Facebook’u

Średnio raz w tygodniu publikujemy jeden post na profilu https://www.facebook.com/rachunkowosconline

Wszystkie posty mają spójną identyfikację wizualną (są utrzymane w podobnej szacie graficznej), dzięki czemu użytkownik Facebook’a przeglądając treści od razu wie, że to jest post pani Klaudii.

Publikujemy posty merytoryczne (zmiany w przepisach, ważne terminy dla przedsiębiorców), posty z życia biura (np. wpis na rocznicę działalności), posty sprzedażowe (z których potencjalny klient dowie się o świadczonych usługach i zobaczy zachętę do podjęcia współpracy).

Przeplatamy posty merytoryczne z postami reklamowymi. Posty reklamowe mają głównie kierować do zapoznania się z ofertą na stronie www (stąd kliknięcia w link w statystykach). Poniżej wyniki wygenerowane przez rok współpracy:

Naszym zadaniem jest zapisać się w pamięci odbiorców. Wyświetlamy im wielokrotnie różne treści. Nawet jeżeli dziś nie myślą oni o zmianie księgowej (albo jeszcze nie mają działalności), kiedy nadejdzie taki dzień – pani Klaudia będzie dla nich pierwszym, oczywistym wyborem, ponieważ już ją znają i nabrali do niej zaufania.

Równocześnie stale docieramy do nowych osób, które mogą być zainteresowane współpracą.

Najpopularniejszy post na profilu dotarł do 30 000 odbiorców. Widzisz go poniżej👇

Najwięcej interakcji zdobył poniższy post – 171 👇

Czy warto promować publikowane wpisy?

Najnowsze wyniki pokazują jak ważne są reklamy, żeby docierać do odbiorców, a nie pisać „do szuflady/dla siebie”.

W dniach 10-13 czerwca 2024 roku reklamy były wstrzymane (w akceptacji u pani Klaudii), a ruch organiczny, szczególnie kiedy w tym czasie nie było żadnych publikacji, jest praktycznie zerowy. Jak tylko reklamy ponownie ruszyły, ponownie posty docierały do 1000 i więcej osób dziennie.

Od dnia rozpoczęcia współpracy do końca czerwca 2024 roku 296 osób zaobserwowało stronę (a zachęta do obserwacji, kiedy na profilu jest 0 odbiorców, nie należy do najprostszych 😉 ). Przy czym nie stosujemy techniki ‘kupowania lajków’ – takie praktyki dają odwrotne rezultaty. Nie zależy nam na tysiącu obserwujących, z których żaden nie zostanie klientem biura. Pozyskujemy tylko wartościowych obserwatorów profilu, którzy z czasem mogą skorzystać z usług pani Klaudii.

Na promocję postów wydawaliśmy miesięcznie około 200 zł netto. Przyznaj, że nie jest to wygórowana kwota? 😉

Pani Klaudia potwierdziła, że taki sposób prowadzenia profilu przynosił najlepsze rezultaty. Stosunkowo niewielkie miesięczne wydatki, dzięki którym zapadaliśmy użytkownikom Facebook’a w pamięć. Kiedy taki potencjalny klient, zgłaszał się do pani Klaudii już wiedział, że to właśnie z nią chce współpracować. Pozostawała tylko kwestia doprecyzowania warunków 🙂

Wizytówka Google

Wizytówka została założona od razu po zarejestrowaniu firmy. Jest to bardzo istotny czynnik marketing biura rachunkowego.

Początki to przede wszystkim uzupełnianie profilu, zdobywanie opinii klientów, dodawanie biura do katalogów firm. Duże znaczenie miało także dostosowanie strony www na potrzeby SEO (pozycjonowania w sieci). Wizytówka i strona to naczynia powiązane – wzajemnie wpływają na swoją widoczność i skuteczność pozyskiwania klientów.

Na efekt tych działań czekaliśmy kilka miesięcy. I był to efekt spektakularny!

W grudniu 2023 roku wizytówka pani Klaudii pojawiła się na pierwszym miejscu wśród biur rachunkowych we Wrocławiu!

Było to nie lada osiągnięcie dla tak nowego biznesu. Pamiętajmy, że dla Google znaczenie ma m.in. wiek naszej domeny – nowe domeny są z założenia na gorszej pozycji od tych, które działają od lat.

Od grudnia 2023, aż do dzisiaj (2024.07.05) wizytówka pani Klaudii jest cały czas na pierwszym miejscu. Możesz to sprawdzić, jeżeli jesteś we Wrocławiu. Pamiętajmy, że wizytówka działa lokalnie. Wpisz frazę ‘biuro rachunkowe Wrocław’ i zobacz, czy nadal jesteśmy na szczycie.

Kampania Google Ads

Kiedy masz stronę www, a na niej ofertę, która zachęca do podjęcia współpracy; wizytówkę Google, która jest prowadzona na bieżąco i zebrała już pozytywne opinie od klientów; pora na reklamę Google Ads, która skieruje do nich ruch.

Kampania Google Ads w grudniu przyniosła następujące rezultaty:

  • Ponad 7 tys. wyświetleń i blisko 500 kliknięć w reklamę.
  • 10 osób wykonało telefon bezpośrednio z reklamy.

Choć liczba konwersji może wydawać się nieduża, to każda z nich miała potencjał przekuć się w wartościową umowę. Skuteczność pani Klaudii w przekształcaniu tych kontaktów w klientów była kluczowa dla zwrotu z inwestycji w reklamę.

Kampanię Google Ads prowadziliśmy tylko przez 3 miesiące. Budżet na nią przeznaczony to około 1.200 zł miesięcznie. Zrezygnowaliśmy z tego wydatku, ponieważ napływ klientów, który generowała wizytówka i Facebook był już zadowalający.

Czy reklama w Google Ads jest opłacalna? Łatwo to przeliczyć. Budżet na reklamę to 1.200 zł. Każdy zdobyty klient zostanie z Tobą na miesiące, albo raczej na lata. Zastanów się ile warto wydać na reklamę, która pozyska dla Ciebie chociaż kilku klientów, z których każdy przyniesie przychód kilkuset zł miesięcznie przez następnych kilka lat? Możesz to łatwo przeliczyć.

Nasz marketing biura rachunkowego – kluczowe wnioski

Najważniejszym zadaniem Sprytnego Biura było zwiększenie widoczności biura rachunkowego pani Klaudii w sieci i przyprowadzenie potencjalnych klientów. Współpraca z nami przyniosła wymierne korzyści:

  • Wzrost widoczności w Google: Dzięki umiejętnie prowadzonym działaniom marketingowym, wizytówka Google pani Klaudii pojawiła się na pierwszym miejscu wśród biur rachunkowych we Wrocławiu już w grudniu 2023. Pozycja ta utrzymuje się do dziś, co świadczy o trwałości efektów naszych działań.
  • Wzrost świadomości marki na Facebook’u: Posty docierają dziennie nawet do 1000 odbiorców.
  • Pozyskanie 296 obserwujących profil na Facebook’u.
  • Zwiększenie liczby klientów: Pani Klaudia zakończyła rok działalności z 47 klientami (są to zarówno JDG, jak i spółki), zaczynając od 3.

Bardzo istotna dla uzyskanych wyników jest systematyczność wszystkich działań.

Jeżeli na poważnie myślisz o marketingu swojego biura i chcesz tą drogą pozyskiwać klientów, nie wystarczą jednorazowe działania. Tutaj potrzebna jest długofalowa strategia i cierpliwość w oczekiwaniu na rezultaty. Jeżeli tylko podejdziesz do tematu strategicznie masz szansę stworzyć biuro, do którego regularnie będą się zgłaszać nowi klienci.

Podsumowanie

Rynek biur rachunkowych w Polsce jest bardzo konkurencyjny, a zaistnienie na nim jako nowy podmiot jest wyzwaniem. Dzięki racjonalnemu podejściu do kosztów oraz strategicznemu planowaniu działań marketingowych, udało się osiągnąć spektakularne wyniki.

Nasza współpraca pomogła Pani Klaudii zbudować rozpoznawalną markę we Wrocławiu i znacząco zwiększyć bazę klientów.

Jeżeli Ty też chcesz zwiększyć swoją widoczność w sieci i pozyskać nowych klientów, zapraszamy do kontaktu. Pomożemy Ci osiągnąć sukces!

A jeżeli Ty także masz wątpliwości, przeczytaj raz jeszcze fragment maila od pani Klaudii – ona też nie wierzyła w sukces marketingu biur rachunkowych. A dziś zastanawia się, czy już niedługo nie będzie musiała zatrudnić pierwszego pracownika!

„Ja ze swojej strony jeszcze wtrącę, że byłam na początku niedowiarkiem, że takie drobne działania będą budować wizerunek i finalnie się przyczynią do wzrostu klientów i zainteresowania, a faktycznie nastąpił boom i w tym momencie fajnie się to kręci, bo zarówno są nowe zapytania, jak i przychodzą ludzie, którzy mnie kiedyś widzieli w internecie a dopiero teraz mają potrzebę skorzystania z moich usług i już teraz mam też kontakty od poleceń moich aktualnych klientów. Zaczyna się w jakiś sposób ugruntowywać :)”

Mail od pani Klaudii

Zastanawiasz się, czy warto zainwestować czas i pieniądze w marketing Twojego biura rachunkowego?

A może przestań się zastanawiać i porozmawiaj z nami o dostępnych możliwościach?

Zapraszamy do kontaktu!

Podobne wpisy