Dłonie piszą na klawiaturze laptopa, na pierwszym planie słowo BLOG. Widać rękawy białej koszuli, kalkulator, notes, długopis.

Jak prowadzić blog biura rachunkowego?

Zanim powiemy Ci jak prowadzić blog biura rachunkowego, musisz zrozumieć czym w ogóle jest blog firmowy. Wiele osób kojarzy blog z internetowymi pamiętnikami, popularnymi jeszcze kilka lat temu. Treści znajdujące się na stronie Twojego biura rachunkowego to coś zupełnie innego!

Blog firmowy jest skarbnicą wiedzy dla Twojego potencjalnego klienta. Jeśli znajdzie odpowiedzi na swoje pytania i wątpliwości wśród Twoich treści, nie będzie szukał ich na innych stronach. To daje większe prawdopodobieństwo, że skorzysta z oferty dostępnej właśnie u Ciebie!

Niestety, publikacja kilku przypadkowych artykułów nie jest najlepszą drogą do sukcesu.

Z artykułu dowiesz się jak prowadzić blog biura rachunkowego. Skutecznie.

Zalety prowadzenia bloga firmowego

Czy warto prowadzić blog firmowy? TAK!

Na blogu budujesz wizerunek eksperta. Pokazujesz, że masz wiedzę w konkretnym obszarze i chcesz się nią dzielić. Można Ci zaufać!

Blog ma też dużą wartość promocyjną w Twoim biurze rachunkowym. Dlaczego?
Regularne publikacje sprawiają, że Twoja strona www znajduje się wyżej w wyszukiwarce internetowej. I nie chodzi tu tylko o blog, ale także o stronę główną, na której znajduje się oferta Twojej firmy lub odnośnik do niej.

Jeśli opublikujesz ciekawy, wartościowy wpis, jest duża szansa, że osoby zainteresowane będą go rozsyłać dalej znajomym lub publikować w social mediach. Generujesz dzięki temu kolejne źródło bezpłatnego ruchu.

Dużą zaletą jest to, że treści pisane na blogu przeszukuje się wstecz (warto zapewnić wyszukiwarkę!). Dzięki temu nie musisz non stop ponawiać danego tematu. W razie potrzeby wystarczy do niego odesłać linkiem.

Czy tworzyć osobną stronę dla bloga?

Niektóre firmy tworzą zupełnie nową stronę dla swojego bloga. To duży błąd! Działaj na domenie swojej strony www z dwóch powodów:
– żeby skuteczniej pozycjonować w wyszukiwarce całą stronę,
– żeby potencjalny klient mógł łatwiej dotrzeć do Twojej oferty.

Wtedy adres www Twojego bloga będzie wyglądał następująco: nazwastrony.pl/blog.

Każdy nowy wpis na blogu będzie informował Google, że strona jest aktywna. Nowe artykuły będą pomagały pozycjonować nie tylko wpisy blogowe, ale całą stronę.

Jeżeli chcesz skutecznie pozycjonować się w sieci, koniecznie przeczytaj o SEO bloga biura rachunkowego! Dowiesz się, jak pisać artykuły, by nie była to tylko sztuka dla sztuki, a sposób na pozyskanie nowych klientów.

Jakie treści publikować na blogu firmowym?

Treści na blogu firmowym powinny być przede wszystkim zróżnicowane. Dzięki temu dotrzesz z nimi do różnych grup docelowych, np. osób będących na NDG planujących założyć małą firmę, tych mających już JDG, albo tych chcących otworzyć spółkę.

Tworząc teksty musisz pamiętać, żeby nie tworzyć ich pod roboty “pisząc pod SEO”. Najważniejsze jest pisanie z myślą o odbiorcy. Jeśli pozytywnie wpłyniesz na jego doświadczenia na stronie, odbiorca spędzi na Twojej stronie dużo czasu, będzie szukał innych wartościowych treści na stronie. To ważne, żeby stworzyć jakościową stronę pełną wartości, a dodatkowo stosować słowa kluczowe, które pomogą poprawić SEO.

Co możesz publikować? Porady, odpowiedzi na najczęstsze pytania, informacje na temat Twoich produktów i usług.

Jeśli chcesz poznać konkretne pomysły na artykuły, znajdziesz je w artykule O czym pisać na blogu biura rachunkowego?

Przykładowe tematy treści na blog biura rachunkowego

Nie wiesz, o czym pisać? Sprawdź naszą listę 20 przykładowych tematów na blog biura rachunkowego!

Kto pisze treści na bloga firmy?

Opcje są 3: Ty, angażujesz swoich pracowników lub zatrudniasz do tego copywritera.

Jakie są plusy i minusy każdej z tych opcji?

Ty oraz Twoi pracownicy

wiecie, z jakimi problemami borykają się Wasi klienci (obecni i potencjalni), jakiej wiedzy mogą szukać. Macie wiedzę na tematy księgowe.

Copywriter

takiej wiedzy mieć raczej nie będzie. W końcu ma się znać na pisaniu tekstów, a nie na księgowości. To oczywiście nie jest problemem – jego zadaniem jest zrobienie dogłębnego researchu. Zna się także na zasadach tworzenia skutecznego tekstu. Jaka jest wada zatrudnienia copywritera? Trzeba w niego zainwestować. Ale warto!

Inne rozwiązanie?

Możesz przygotować wartość merytoryczną do treści i przekazać ją copywriterowi, aby przygotował ten tekst pod artykuł na bloga.

Pamiętaj, aby zawsze przekalkulować: czy Twój czas jest tego warty? Czy to właśnie Ty powinieneś pisać artykuły? Możesz w tym czasie obsługiwać nowego klienta czy zajmować się usprawnieniami w firmie.

Kto powinien pisać treści na blogu Twojego biura? Tutaj nie ma jednej dobrej odpowiedzi. Najważniejsze jest jednak to, by w ogóle to robić. Co do tego nie ma wątpliwości. Zacznij już dziś!

Jak rozwinąć firmowego bloga?

Jeśli ktoś zadaje pytanie, odpowiadaj linkiem do bloga! Przesyłaj artykuły w zapytaniach na emaile, odpowiadaj linkami na pytania na grupach w social mediach.

Często pojawia się wątpliwość: czy włączać komentarze na blogu? Jeśli widzisz już na nim ruch – warto dać tę możliwość komunikacji, zostawienia opinii, zadania dodatkowego pytania.

Ważne! Jeżeli umożliwiasz opcję komentowania, pamiętaj, żeby odpisywać na te wiadomości w ciągu maksymalnie 24h!

Efektów prowadzenia bloga firmowego nie zobaczysz od razu. Musisz opublikować pierwsze kilkanaście artykułów i cierpliwie czekać, aż ludzie zaczną je czytać (i samodzielnie, i z Twojego linkowego polecenia). Jeśli teksty są dobre, z czasem wszystko będzie się już “samo kręciło”!

Współpracuj z profesjonalistami 

Szukasz wsparcia w zakresie prowadzenie bloga Twojego biura rachunkowego?
Niech Twój wybór nie będzie przypadkowy! Zapraszamy do współpracy. Zebrane doświadczenie przy rozwijaniu innych biur pomoże nam w doborze optymalnej strategii rozwoju Twojej firmy.

Sprawdź naszą ofertę prowadzenia bloga

Napiszemy za Ciebie, albo dostosujemy obecne artykuły tak, by były lepiej widoczne w sieci i pozwoliły Ci zdobyć nowych klientów!

Kobieta w długich rudych włosach związanych w kitkę, w białej koszuli, pisze coś na klawiaturze, przed nią płaski monitor komputera, a na nim napis BLOG

Podobne wpisy