Dłonie piszą na klawiaturze laptopa. Na ekranie napis BLOG. Wokół kolorowe zakreślacze, komórka, herbata.

O czym pisać na blogu biura rachunkowego?

Treści na blogu muszą nieść za sobą wartość merytoryczną. Pisz o tym, co może zainteresować Twojego potencjalnego klienta!

Ważne jest nie tylko to o czym pisać na blogu biura rachunkowego, ale też jak pisać!
Treści powinny być napisane w ciekawy sposób. Nie oszukujmy się, temat księgowości dla zwykłego przedsiębiorcy, który nie pasjonuje się finansami, jest po prostu nudny!

Jak więc prowadzić blog Twojego biura? Nie mieszaj tematów, pisz krótko i na temat. Jeśli ktoś szuka odpowiedzi na inne pytania, zajrzy do kolejnego artykułu. Poniżej więcej wskazówek:

Jak często publikować wpisy blogowe?

Blog to nie social media. Pewnie mało kto zauważy, że w danym okresie firma zrobiła sobie 2-tygodniowe wakacje blogowe. Jednak zanim pozwolisz sobie na leniuchowanie, przez pierwsze 3 miesiące postaraj się publikować regularnie: co tydzień lub nawet 2 razy w tygodniu.

Dzięki temu:
w krótkim czasie zbudujesz wartościową bazę bloga – kiedy potencjalny klient tam zajrzy, zobaczy sporo ciekawej treści, a nie zaledwie 3 wpisy;
“dasz znać” Google, że Twoja strona jest aktywna. To pomoże Ci w pokazywaniu się wyżej w wynikach wyszukiwania w przeglądarce.

A później? Później nie przestawaj! Aktualizuj wpisy, które są już opublikowane. Zmieniły się przepisy? Edytuj informacje w artykule i koniecznie dopisz, że wpis jest aktualny zgodnie ze zmianami z dnia XYZ. Jeśli nie masz czasu, możesz publikować już nieco rzadziej, np. co 2 tygodnie.

Masz czas? Publikuj częściej! Każdy kolejny wpis to potencjalne źródło ruchu, czyli  szansa na nowego klienta Twojego biura.

Przeczytaj więcej o tym Jak prowadzić blog biura rachunkowego

Skąd brać pomysły treści na bloga?

Największą skarbnicą pomysłów są… Twoi klienci! O co pytają w wiadomościach, telefonach? Inspiruj się nimi. Kiedy następnym razem ktoś o to spyta, wystarczy, że podeślesz link do bloga.

Jak się do tego zabrać? Podpowiedź znajdziesz w lekturze Co chce wiedzieć klient?

Sprawdź w Google Trends tematy związane z tym, czym się zajmujesz, np. księgowość, rachunkowość, kadry, spółka itd. – przeklikuj i szukaj inspiracji!

Przejrzyj fora i grupy tematyczne. To kopalnia pytań, na które odpowiedzi możesz udzielić właśnie na blogu.

Jak tworzyć wpisy blogowe? 5 kroków do sukcesu

Żeby wpisy blogowe przynosiły zamierzony efekt, musisz zadbać o każdy szczegół.

  1. Skuteczne nagłówki – to jedno zdanie może zadecydować, czy osoba w ogóle przeczyta wpis. Jeśli wyłączy stronę, być może stracisz potencjalnego klienta? W tytule zadaj pytanie, jakie zadaje sobie Twój odbiorca. Niech wie, że znajdzie tu odpowiedź. Ludzie lubią też liczby. Popularne “x sposobów na…” wciąż dobrze się klika! Lubimy konkrety.
  2. Jak już niejednokrotnie ustaliliśmy, księgowość nie jest najciekawszym tematem dla przedsiębiorców. Spraw, aby artykuły były przyjemniejsze dla oka. Piszesz o liczbach? Dorzuć wykres, który będzie je wizualizował. Dodaj screeny, jeżeli pokazujesz sposób wykonywania czegoś na komputerze. Nic z tych rzeczy nie pasuje? Wklej zdjęcia, grafiki. Niech pojawi się coś kolorowego!
  3. Prosty język – jako specjalista w kwestiach księgowości, na blogu musisz przekazać swoją wiedzę w jak najprostszy sposób. Pomijaj cytowanie ustaw – jeśli ktoś będzie chciał, to po prostu je przeczyta. Twój odbiorca chce szybko dowiedzieć się i zrozumieć o co chodzi w danym zagadnieniu.
  4. Nie pisz o wszystkim! Pojawiła się jakaś mało ważna nowelizacja ustawy, która obejmuje bardzo małe grono firm i nie dotyczy Twoich potencjalnych klientów? Nie zaprzątaj im tym głowy!
  5. Publikuj różnorodne treści: poradniki z merytorycznymi treściami, rankingi (zestawienia), tabele, checklisty.

Przykładowe tematy treści na blog biura rachunkowego

Nie wiesz, o czym pisać? Sprawdź naszą listę 20 przykładowych tematów na blog biura rachunkowego!

Dlaczego warto publikować gościnne artykuły?

Nie zajmujesz się doradztwem podatkowym, a Twoi klienci często o to pytają? Warto nawiązać współpracę z doradcą, który stworzy artykuł na Twój blog (to oczywiście tylko przykład jednej ze współprac). Ty zyskasz wartościowy, merytoryczny tekst, który będzie dobrze działał na Twoją pozycję w wyszukiwarce i będzie ciekawy dla Twoich odbiorców. Doradca we wpisie wplecie reklamę swoich usług (które łączą się z Twoimi, ale nie są konkurencją). Win – win! Obie strony wychodzą na plus!

Dodatkowo możecie się umówić, że opublikujecie ten artykuł w social mediach lub roześlecie go w swoich newsletterach, aby przyniósł lepszy rezultat promocyjny.

Możesz działać także w drugą stronę i to Ty będziesz gościem na czyimś blogu. Poza bezpośrednią reklamą (tj. ktoś czyta artykuł i zainteresuje się Twoimi usługami), algorytm Google również promuje takie zabiegi! Jeśli wartościowe strony kierują linkami na Twojego bloga, będziesz się wyświetlać wyżej w wynikach wyszukiwania w przeglądarkach!

Pamiętaj – żeby Twój blog był efektywny, musisz stosować się do tych kilku zasad. Publikowanie dla samego faktu posiadania zakładki “blog” to strata czasu.

Sprawdź naszą ofertę prowadzenia bloga

Napiszemy za Ciebie, albo dostosujemy obecne artykuły tak, by były lepiej widoczne w sieci i pozwoliły Ci zdobyć nowych klientów!

Kobieta w długich rudych włosach związanych w kitkę, w białej koszuli, pisze coś na klawiaturze, przed nią płaski monitor komputera, a na nim napis BLOG

Podobne wpisy