Jak pozyskać fanów na fanpage biura rachunkowego?

Zastanawiasz się, jak pozyskać fanów na fanpage biura rachunkowego?
Czy liczba polubień na fanpage’u ma jakieś znaczenie? Czy tzw. „lajki” są w ogóle potrzebne? Już na wstępie zdradzę Ci odpowiedź: tak! Są potrzebne, a liczba obserwujących ma duże znaczenie w social mediach. Dlaczego?

Po pierwsze: prowadzenie fanpage’a i publikacja treści, których nikt nie czyta, nie przynosi za sobą ani satysfakcji, ani nowych klientów.

Po drugie: profile, które mają większą liczbę obserwujących (i aktywności) na profilu budzą większe zaufanie niż te, które mają małą liczbę polubień.

Pojawia się kluczowe pytanie: jak pozyskać fanów na fanpage biura rachunkowego?

O czym przeczytasz w artykule?

Czy zapraszać znajomych do polubienia strony?

Facebook sam zachęca nas, aby zaprosić znajomych do polubienia strony, kiedy tylko założymy fanpage. O dziwo – to błąd! Owszem, wzrośnie ogólna liczba polubień, ale algorytm Facebooka działa zupełnie inaczej i ostatecznie zostaniemy za to ukarani.

Odpowiadając krótko na pytanie: nie zapraszaj znajomych do polubienia strony, jeśli nie są potencjalnymi odbiorcami Twoich usług. Czytając dalej na temat zasięgów treści dowiesz się dlaczego. Jeżeli wśród Twoich znajomych są osoby mające firmę, działające jako freelancerzy lub które w niedalekiej przyszłości mogą zainteresować się usługami księgowymi, zaproszenie ich do polubienia strony będzie dobrym pomysłem.

Jak działa zasięg treści na Facebooku?

Im więcej osób zareaguje na Twoje treści, tym atrakcyjniejsze są one dla Facebooka. Ale liczą się tutaj także proporcje! Jeżeli Twój fanpage obserwuje 1000 osób, a wpis polubi 10 z nich, to zaledwie 1% aktywności na profilu. Jeśli natomiast będzie to 10 aktywności spośród 100 polubień strony, to daje nam już 10% aktywności. 10% aktywności „mówi” Facebookowi, że wpis jest atrakcyjny, dzięki czemu jeszcze więcej osób go zobaczy. 1% aktywności sugeruje, że wpis jest mało ciekawy, przez co nie dotrze do wielu osób organicznie (bezpłatnie).

Podsumowując:

Jeśli zaprosisz do polubienia strony 500 swoich znajomych, którzy nie będą zainteresowani publikowanymi treściami, posty te nie dotrą także do wielu innych obserwujących Cię osób, które mogłyby być nimi zainteresowane.

Jeżeli zaprosisz do polubienia strony 20 swoich znajomych potencjalnie zainteresowanych tematyką biura rachunkowego oraz zdobędziesz innymi metodami kolejnych obserwujących, Facebook będzie docierał do nich z treściami.

Kiedy opublikujesz wpis na swoim fanpage’u, nie zawsze pokaże się on na tablicy wszystkich, którzy go obserwują. Algorytm Facebooka może go pokazać zaledwie małemu ułamkowi fanów kiedy zobaczy, że treści nie są dla czytelników atrakcyjne.

Dlatego tak ważne jest, aby nie budować sztucznej publiki! Jeden wartościowy fan daje dużo więcej pożytku niż 100 sztucznie nabitych obserwujących.

Nie wiesz jak prowadzić fanpage? Na jaki temat pisać? Na co zwrócić uwagę?
Przeczytaj artykuł Fanpage biura rachunkowego – czy na pewno go potrzebujesz?

Gdzie szukać fanów na fanpage biura rachunkowego? – działania organiczne

Bardzo niedocenianym miejscem, gdzie kryje się wielu Twoich klientów, są grupy tematyczne na Facebooku. I wcale nie mówię o grupach dotyczących księgowości, bo tam znajdują się głównie… księgowi. Jeżeli ktoś szukający biura rachunkowego dotrze do takiej grupy, to będziesz zapewne jednym z kilkunastu / kilkudziesięciu księgowych, którzy zaoferują mu swoje usługi.

Poszukaj grup, na których są przedsiębiorcy lub osoby, które planują założyć biznes. W jaki sposób? W wyszukiwarkę na Facebooku wpisz „biznes”, a w filtrach zaznacz „Grupy”. Przejrzyj je, zobacz które wyglądają ciekawie. Omijaj te, gdzie jest poniżej 1000 członków oraz gdzie na tablicy są same reklamy, bez aktywności i rozmów pod postami. Twoim celem będzie budowanie relacji, a nie wrzucanie jednej z kilkuset reklam w tym miesiącu, na którą i tak nikt nie spojrzy.

Grupy biznesowe bardzo często mają tzw. Dni autopromocji. Oznacza to, że w konkretnym dniu tygodnia możesz zareklamować swoją działalność.  Korzystaj z tego nawet co tydzień! To świetna okazja na zebranie nowych fanów – spośród grupy osób interesujących się biznesem.

Spędź kilkanaście minut dziennie, aby przescrollować najnowsze posty na grupach. Być może ktoś ma jakieś banalne pytanie dotyczące tematyki Twojej działalności? Może w jednym z Twoich wpisów znajdzie odpowiedź na to pytanie i możesz odesłać go bezpośrednio na fanpage? Nie próbuj od razu sprzedawać. Odpowiedz, zaproś na swoją stronę na Facebooku, gdzie znajduje się wiele wartościowej, merytorycznej treści. Pamiętaj, że na tym etapie szukasz fanów, a nie od razu klientów.

O tym, Jak pozyskać klientów do biura rachunkowego?, pisaliśmy w oddzielnym artykule.

Chcesz lepiej zrozumieć 

jak prowadzić media społecznościowe biura rachunkowego, aby zdobywać tą drogą klientów?

Skorzystaj z naszego szkolenia!

Płatna reklama na pozyskiwanie fanów na fanpage biura rachunkowego

Działania organiczne (bezpłatne) powinny być uzupełnieniem działań płatnych – szczególnie na początku, kiedy dopiero wyrabiasz opinię na temat swojej firmy. Pamiętaj jednak, aby skorzystać z Menedżera reklam, a nie opcji Promuj post. W pierwszej kolejności utwórz Menedżer firmy, później dodaj do niego konto reklamowe oraz stronę (fanpage).

Na tym etapie zachęcam Cię do skorzystania z instrukcji ich tworzenia, które oferuje Facebook. Poniżej postaram się jak najdokładniej opisać Ci co należy kliknąć i gdzie szukać odpowiednich ustawień już w Menedżerze. Ze względu na fakt, że widok Menedżera reklam potrafi się zmieniać wielokrotnie w ciągu roku – pominę zrzuty ekranu. Nawet na dzień dzisiejszy Ty i Twój znajomy możecie mieć zupełnie odmienne widoki. Musisz się do tego przyzwyczaić. Wierzę, że po wskazówkach słownych w co kliknąć bez problemu sobie poradzisz!

Na koncie reklamowym możesz dowolnie konfigurować reklamę, dzięki czemu masz pewność, że dotrze ona do osób potencjalnie zainteresowanych Twoim fanpagem, a nie do tych, którzy “wszystko lubią”.

Przejdź do konta reklamowego i stwórz z nami swoją pierwszą reklamę na polubienia!

Cel kampanii: Aktywność. Po kliknięciu “Kontynuuj” utworzysz kampanię do edycji.

Na pierwszej stronie możesz zmienić nazwę, aby łatwiej było Ci odnaleźć tę konkretną reklamę. Moja sugestia: Polubienia.

Na tym etapie w rubryce Optymalizacja budżetu kampanii określasz jaki maksymalny budżet chcesz wydać na tę kampanię. Możesz określić budżet dzienny lub budżet całkowity.

Budżet dzienny powinien wynieść co najmniej 5 zł, a reklamę testuj min. 3 dni. Średni koszt polubienia fanpage w branży biur rachunkowych może wahać się od kilkunastu groszy do kilku złotych. Jeżeli koszt jest wyższy niż 3 zł za polubienie, koniecznie wprowadź modyfikacje w reklamie – coś jest nie tak!

Dalej przechodzisz do Zestawu reklam. W lokalizacji konwersji zaznacz Strona na Facebooku. Dzięki temu Facebook pokaże reklamę osobom, które z większym prawdopodobieństwem polubią Twój fanpage.

W harmonogramie kampanii wybierz daty. Najlepiej zacząć od już, nie ma na co czekać. W zależności od wybranego budżetu, określ datę końcową. Pamiętaj, reklama powinna działać min. 3 dni, z kwotą min. 5 zł / dzień.

Przechodzimy do najważniejszego! Grupa odbiorców. 

Zastanów się chwilę – kim są Twoi klienci? W jakim są wieku? Czy świadczysz usługi wyłącznie stacjonarnie czy na całą Polskę? Czy celujesz w osoby, które już mają firmę (i w zainteresowaniach wybierzesz np. “Właściciele małych firm”), czy w tych, którzy dopiero planują założyć firmę (i poszukasz osób, które interesują się np. “Freelance”, “Biznesplan”, “Drobna przedsiębiorczość”)?

Nie zapomnij stworzyć osobnej grupy osób, które interesują się (czyli tutaj: po prostu szukają zagadnień związanych z tym tematem) księgowością – w domyśle: szukają księgowego. Skorzystaj z opcji “Wyklucz” i poszukaj tych, którzy mogą się interesować tym tematem ze względów zawodowych, np. z zawodu są księgowymi lub studiują finanse i rachunkowość.

Przykładowe ustawienia grupy odbiorców do testów:

Umiejscowienia na tym etapie możesz zostawić automatyczne. Przejdź dalej, do tworzenia reklamy. W przypadku reklamy na polubienia, nie musisz wysilać się z treścią. Wystarczy 1-2 zdania zapraszające na Twój fanpage. Jako grafikę możesz dodać swoje logo, zdjęcie w tle lub grafikę z jakiegoś wpisu, jeżeli się nadaje. 

Jeśli masz problem ze zdobyciem fanów na fanpage

zachęcamy do skorzystania z usług osoby ds. marketingu i reklamy! Tak się składa, że my całkiem nie przypadkiem mamy odpowiedniego specjalistę! 🙂 Kliknij w poniższy przycisk:

Zaproś obecnych klientów do polubienia fanpage

Bo kto będzie lepszym fanem na Facebooku, jeśli nie osoba rzeczywiście lubiąca Twoją firmę? Możesz wysłać do swoich klientów e-mail zachęcający do polubienia strony lub poprosić o to osobiście np. w trakcie jakiejś rozmowy telefonicznej. Prosząc o polubienie od razu podkreśl dwie zalety:
– jest to dla Ciebie ważne i pomoże Ci rozwinąć firmę,
– klient będzie miał “pod ręką” wiele wartościowych wpisów, które mogą dotyczyć jego firmy w kwestiach księgowych.

Liczba polubień na Twojej stronie MA ZNACZENIE! Nie zbieraj ich jednak na siłę. Kluczowe jest pozyskanie na fanpage’u osób, które rzeczywiście będą zainteresowane publikowanymi przez Ciebie treściami.

Pobierz nasz e-book i dowiedz się, co pisać na profilach Twojego biura, aby pozyskać klientów!

Podobne wpisy