Nie mam klientów z social mediów! 5 najczęstszych błędów

Błędy w social mediach biura rachunkowego powodują, że Twoich klientów nie przybywa. Sprawdź, jak możesz ich uniknąć:

“Po co mi te social media? Publikuję już pół roku i nie pozyskałem żadnego klienta!” – utożsamiasz się z tym problemem? Nawet nie wiesz jak wielu przedsiębiorców zgłasza się po pomoc marketingową z podobnym przekonaniem. I zupełnie nie oznacza to, że social media nie działają lub są skuteczne dopiero wtedy, kiedy wydasz na reklamę kilka – kilkanaście tysięcy złotych budżetu reklamowego…
Czy księgowy może pozyskać klientów na Facebooku? Może! Zanim się poddasz, koniecznie przeprowadź krótki audyt swoich działań. Być może popełniasz któryś – lub nawet kilka – z tych błędów, przez które doskwiera Ci brak klientów w biurze rachunkowym?

Nieinteresujące treści

Co to znaczy, że treści są interesujące? Niekoniecznie chodzi tutaj o śmieszne memy i inne rozrywkowe elementy. Interesują nas zmiany. Dyskusje. Opinie innych. Zastanów się: czego potencjalny klient chce się dowiedzieć od biura rachunkowego? Czego szuka? Jakie zmiany w prawie i podatkach go zainteresują? Wiele z tych zmian jest ważnych wyłącznie z punktu widzenia księgowego. Przedsiębiorca kompletnie nie musi wiedzieć, że zmienia się druk do wysyłki rozliczenia. Prowadzisz JDG i małe spółki? Nie publikuj informacji o zmianach, które dotyczą dużych korporacji.

Przejrzyj swoje wpisy na fanpage’u, instagramie. Przeczytaj tematy swoich newsletterów. Gdyby Twoim fachem było prowadzenie restauracji, albo sprzedaż sukienek – czy te treści byłyby dla Ciebie interesujące? Z przyjemnością byś je czytał/a?

Fanpage biura rachunkowego musi mieć jak najbardziej uniwersalne treści.

A może zastanawiasz się po co w ogóle poświęcać czas na tworzenie profilu i treści na Facebook’u? Jeżeli tak, przeczytaj artykuł na temat fanpage’a biura rachunkowego.

Język niedopasowany do odbiorcy

Mamy w nawyku pisanie czegoś bez zastanowienia się, czy dla wszystkich jest to zrozumiałe. Czy gdybym napisała Ci, że “musisz pisać językiem korzyści, bo dzięki temu ER na Twoich profilach wzrośnie” – zrozumiesz co miałam na myśli? Przypuszczam, że nie. Będzie to oczywiste tylko dla osób, które zajmują się marketingiem. Dlatego napiszę Ci, że żeby była większa szansa, że ktoś zainteresuje się ofertą biura rachunkowego dzięki social mediom, musisz publikować takie treści, które niosą jakąś wartość dla klienta, np. uczą go czegoś, informują o zmianach w taki sposób, że nie musi szukać już nigdzie indziej informacji.

Tak samo musisz traktować swoich czytelników. Jeśli przekopiujesz słowo w słowo zmiany w przepisach, prawdopodobnie Ty je zrozumiesz. Klient – niekoniecznie. Postaw się na miejscu osoby, która nie rozumie zagadnień księgowych.

Nie potrafisz samodzielnie ocenić czy Twoje działania są prawidłowe i czego w nich brakuje? 

Przeprowadzimy audyt Twojego profilu i podpowiemy co warto zmienić!👉



Sprawdzam ofertę!

Źle stworzone grafiki

Wchodzisz na Facebooka. Przeglądasz tablicę aktualności. Czy zatrzymujesz się na każdym wpisie? Przyglądasz się każdej grafice, zwracasz uwagę na każde zdjęcie? Przypuszczam, że nie…

Celem grafiki w social mediach jest przyciągnąć uwagę odbiorcy. Jeśli Ci się to uda – jest większa szansa, że taka osoba przeczyta wpis. Jeśli wrzucisz zdjęcie pobrane z jakiejś galerii, Twój tekst może zostać niezauważony. Co w takim razie zrobić?

  1. Stwórz szablon grafiki, który będzie się kojarzył z Twoją marką. Dzięki temu odbiorca widząc ją będzie wiedział, że to Twoje biuro rachunkowe opublikowało coś nowego. Stosuj stałą kolorystykę i stylistykę, ten sam rodzaj czcionki.
  2. Na grafice wykorzystuj nagłówek. Zakomunikuj krótko czego dotyczy wpis.
  3. Jeśli dodajesz kilka grafik, zwróć uwagę czy żadna z nich nie jest na podglądzie ucięta. Często zdarza się, że kluczowa grafika jest publikowana z uciętym tekstem, zdjęcie wyświetla się z połową twarzy i nie wygląda zachęcająco itp. Zadbaj o estetykę i czytelność.

Czytelnik na pierwszy rzut oka powinien widzieć, że to fanpage biura rachunkowego – Twojego biura!

Poznaj jeszcze dwa najczęstsze błędy w social mediach biura rachunkowego:

Automatyczne reklamy

“Publikuję reklamy, mają dużo wyświetleń, ale nie przynoszą efektów!” – znasz to? Facebook z natury chce, żeby jak najwięcej osób się o Tobie dowiedziało. Problem w tym, że nie ma dla niego kompletnie znaczenia czy dowie się o Tobie pan Henryk, emeryt korzystający z social mediów tylko w celu kontaktu z wnukami, czy pani Katarzyna, studentka, która w przyszłym miesiącu planuje otworzyć firmę i szuka księgowego.

Jeśli ustawisz automatyczną grupę odbiorców, reklama być może w ogóle nie pokaże się Twoim potencjalnym klientom. Wyświetlenia przez pana Henryka będą tańsze, mniej konkurencyjne i algorytm będzie pokazywał reklamę podobnym osobom do niego. Przed stworzeniem reklamy zastanów się kto szuka księgowego.

Klikasz “automatyczne umiejscowienia”? Sprawdź, czy na pewno Twój wpis dobrze się prezentuje w każdym z nich… Relacje (stories) są poziome. Boczna kolumna pokazuje grafikę jako malutki kwadracik. Nie wskażę Ci umiejscowienia, które przyniesie Ci sukces – nie ma takiego. Tutaj kluczem jest wybranie takich umiejscowień, w których Twój wpis będzie po prostu dobrze wyglądał. Sprawdzisz to na podglądzie tworząc reklamę.

Brak wyróżnienia na tle konkurencji

Na kanale Twojej marki jest wiele wartościowej merytoryki oprawionej w przykuwające wzrok grafiki? Świetnie, ale… to nie wystarczy. Nie bądź “po prostu encyklopedią”! Jak wyróżnić biuro rachunkowe na tle konkurencji?

Zastanów się: dlaczego ktoś miałby skorzystać z Twoich usług skoro Cię nie zna? Przecież inne profile księgowe też publikują podobne wpisy merytoryczne.

Znajdź coś, co Cię wyróżnia i przedstaw to!

  • Pokaż się z jak najlepszej strony. Buduj relacje, zadawaj pytania, odpowiadaj na komentarze.
  • Pokaż swoje miejsce pracy, albo uśmiechnięty zespół.
  • Pokaż wyraźnie swoją ofertę – klienci jej szukają, a na wielu profilach wcale jej nie znajdują…
  • Przejrzyj swoje wpisy i treści konkurencji. Czy robisz coś, aby klient wybrał właśnie CIEBIE?
Uśmiechnięta kobieta w okularach, o długich blond włosach, w białej koszuli.

Chcesz lepiej zrozumieć po co i Jak prowadzić media społecznościowe biura rachunkowego, aby zdobywać tą drogą klientów?

Skorzystaj z naszego szkolenia!


Sprawdzam szkolenie

Znasz już najczęstsze błędy w social mediach biura rachunkowego i sposoby, by ich uniknąć.

Teraz wprowadź je w życie!

Możesz też skorzystać z e-booka, w którym podpowiadamy, jak zwiększyć skuteczność działań na profilach w mediach społecznościowych biura rachunkowego:

Pobierz nasz e-book i dowiedz się, co pisać na profilach Twojego biura, aby pozyskać klientów!

Podobne wpisy