Jak stworzyć reklamę dla biura rachunkowego z małym budżetem?
Reklama biura rachunkowego z małym budżetem jest możliwa i warto ją stosować nawet, jeżeli jej efekty nie są tak zadowalające, jak działania z dużymi kwotami. Z naszego doświadczenia wynika, że rozreklamowanie firmowych social mediów bez płatnej reklamy jest praktycznie niemożliwe. Uzupełniającymi działaniami (szczególnie koniecznymi, jeśli Twój budżet reklamowy jest mały, tj. poniżej 500 zł / msc) są te bezpłatne, organiczne.
Wszystkie metody promocji zebraliśmy w artykule Jak pozyskać klientów do biura rachunkowego. Tym razem skupiamy się konkretnie na bezpłatnej reklamie, którą można zastosować w grupach na Facebooku oraz płatnych reklamach.
Czy wysyłać prywatne wiadomości do nieznajomych?
Pewnie zdarzyło Ci się niejednokrotnie otrzymać spam – czy to na e-mailu czy np. na facebooku lub instagramie. Większość takich wiadomości jest od razu usuwana bez czytania. Co z pozostałymi? Jeśli jest to faktycznie reklama do przypadkowych osób, czasem ją przeczytamy i… denerwujemy się na nadawcę.
Jeżeli przeszedł Ci przez myśl pomysł wysyłania wiadomości do nieznajomych z zaproszeniem do Twojego fanpage’a lub skorzystania z usług – nie rób tego!
Jeśli jednak ktoś zadał konkretne pytanie (dotyczące merytorycznie księgowości lub poszukując biura rachunkowego), jak najbardziej możesz odezwać się prywatnie, odpowiedzieć na zapytanie i zaprosić na swoją stronę.
Jak reklamować się na grupach?
Podstawowe zasady: nienachalnie i bez spamu. Na wielu grupach na facebooku są wyznaczone dni tzw. autopromocji. To właśnie wtedy możesz opisać swoją działalność (koniecznie pokazując dlaczego Twoja firma jest lepsza od innych i warto skorzystać z Twoich usług) i zaprosić na swój fanpage.
Jakie są inne sytuacje?
Ktoś szuka biura rachunkowego? Zaproś na swój fanpage w celu kontaktu (dzięki temu potencjalny klient od razu uzyska dostęp do strony www, będzie mógł polubić stronę i zostać na niej na dłużej – być może w przyszłości korzystając z usług – zobaczy nr telefonu czy adres e-mail).
Ktoś ma konkretne pytanie? Wklej link do konkretnego posta na swoim fanpage, w którym znajdzie na nie odpowiedź.
Nie masz odpowiedzi na fanpage’u, ale ją znasz? Odpowiedz w komentarzu i zaproś na fanpage w celu uzyskania większej ilości wskazówek dotyczących księgowości.
W ten sposób nawiązujesz relacje i budujesz wizerunek eksperta.
Jakie działania reklamowe warto zlecać agencji?
Warto zlecić reklamy agencji marketingowej, jeśli masz minimum 500 zł na sam budżet reklamowy. W przeciwnym razie to nie ma sensu – kwota za obsługę konta reklamowego będzie proporcjonalnie zbyt duża, osiągniesz słabe efekty.
A co z działaniami PR-owymi, np. na grupach facebookowych? Pamiętaj, że agencja marketingowa specjalizuje się w marketingu, nie w księgowości, gdzie są częste zmiany przepisów. Jeśli specjalista ds. marketingu popełni jakieś faux pas, Twój wizerunek eksperta może na tym mocno ucierpieć.
Wpisy z fanpage’a czy treści reklamowe powinny być przez Ciebie sprawdzone. Komentarzy na grupach nie sprawdzisz przed publikacją – tam trzeba działać szybko.
W związku z tym do takich działań warto skorzystać z pomocy kogoś, kto specjalizuje się w marketingu konkretnie w dziedzinie księgowości lub… zająć się tym samodzielnie.
Jeżeli szukasz specjalistów z doświadczeniem w Twojej branży
koniecznie sprawdź naszą ofertę prowadzenia social mediów i reklamy biura rachunkowego z małym budżetem 👉
Mając mały budżet na start, spróbuj rozpocząć działania reklamowe samodzielnie. Przygotowanie jednej reklamy testowej wcale nie jest trudne, kiedy przejdziesz to z nami klik po kliku. Profesjonalne lejki sprzedażowe i optymalizacja dużych budżetów to już zdecydowanie obszar dla specjalisty, który na co dzień pracuje z reklamami.
Reklama biura rachunkowego: określ swój cel reklamowy
Na czym najbardziej Ci zależy? Chcesz zebrać obserwujących, aby Twój profil wyglądał bardziej autentycznie? Chcesz zdobyć więcej reakcji pod postami, żeby wyglądał na interesujący? Może chcesz pozyskać ruch na stronę www? Zyskać numery telefonów do potencjalnych klientów? Zachęcić do kontaktowania się poprzez messenger?
Musisz mieć świadomość, że każda z tych czynności to osobny cel reklamowy. Oczywiście – najlepiej byłoby osiągnąć je wszystkie. Ale z małym budżetem musisz się na coś zdecydować.
Nasza rada: warto na start skupić się na pozyskaniu “liczb”, tj. kilkuset obserwujących, po kilka reakcji pod wpisami, trochę ruchu na www, aby docelowo zachęcać do kontaktu już z fanpagem, który wygląda jak wizytówka profesjonalnego biura rachunkowego, które jest doceniane i polecane przez innych. Jak to mówią – nie od razu Rzym zbudowano. Od czegoś trzeba zacząć. Nawet najlepsza reklama może nie być skuteczna, kiedy potencjalny klient zobaczy na stronie 5 polubień i kilka wpisów bez żadnej reakcji.
Kiedy wejdziesz do Menedżera Reklam i klikniesz “Utwórz” – cel kampanii będzie pierwszą rzeczą, o którą Facebook Cię zapyta. W zależności od wybranego przez Ciebie celu, kampanie będą wyświetlane osobom, które z większym prawdopodobieństwem wykonają daną czynność (polubią / skomentują / napiszą / zadzwonią itd.).
Chcesz lepiej zrozumieć po co i Jak prowadzić media społecznościowe biura rachunkowego, aby zdobywać tą drogą klientów?
Skorzystaj z naszego szkolenia!
Znajdź swoją grupę odbiorców
Lokalizację określisz bez problemu w zależności od tego czy działasz zdalnie (cała Polska) czy lokalnie (skąd najdalej dojeżdżają Twoi klienci?). Pozostałe dane wymagają większej uwagi.
Zastanów się: czy specjalizujesz się w jakiejś konkretnej dziedzinie? Może freelancerzy z jednoosobową działalnością? Może fundacje i stowarzyszenia, z którymi masz już doświadczenie? Może jednak duże spółki? A może… jeszcze bardziej zawęzisz swoją działalność i skupisz się tylko na fotografach lub copywriterach?
Przygotowując treść reklamy i grafikę, koniecznie skup się na tej grupie, aby osoba widząc reklamę wiedziała, że to coś skierowanego WŁAŚNIE DO NIEJ. Przykład? “Biuro rachunkowe dla fotografów / Księgowa coprywritera” to proste i zrozumiałe komunikaty. Tak samo działaj z regularnymi treściami na fanpage’u – ich tematykę dostosuj do swojej grupy.
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat samego fanpage’a i publikowania na nim treści? Zerknij do artykułu:
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat samego fanpage’a i publikowania na nim treści? Zerknij do artykułu:
Ustawienia reklamy biura rachunkowego z małym budżetem
Kiedy wybierzesz już cel kampanii reklamowej w menedżerze reklam, pozostało Ci wybrać grupę odbiorców, budżet i umiejscowienie.
Pierwszą reklamę spróbuj wrzucić na krótszy okres, np. 7 dni. Budżet – to kwota, którą dysponujesz w danym miesiącu, podzielona przez 4 (tak, aby zostało Ci na pozostałe 3 tygodnie działań reklamowych). Minimalny budżet na 1 dzień to 5 zł.
Przechodząc do grupy odbiorców:
- wiek i płeć – zależą od Twojej określonej grupy. Fotografem mogą być zarówno kobiety jak i mężczyźni, od 18 roku życia. Mając mały budżet warto określić górną granicę wieku. Osoby starsze pracujące jako fotograf zazwyczaj od wielu lat mają już swojego księgowego. Testuj widełki np. 18 – 35, w kolejnym tygodniu 20 – 45 i sprawdź które opcje dają Ci ostatecznie lepsze wyniki (nawiązujące do wybranego przez Ciebie celu);
- szczegółowe opcje targetowania – tutaj możesz wskazać konkretny zawód, wykształcenie lub zainteresowania (ważne! Nie chodzi tu o fakt, że ktoś zaznaczył na facebooku, że “interesuje się fotografią”, a o to, że taka osoba w ciągu 30 dni wykazała jakiekolwiek zainteresowanie tematami związanymi z tym zagadnieniem – szukała na stronach www aparatu fotograficznego, kursów fotograficznych lub np. prowadziła swojego bloga o fotografii);
- po latach doświadczeń w reklamach dla biur rachunkowych, zachęcam do wybrania zainteresowania “Administratorzy stron firmowych na facebooku” – chyba, że chcesz dotrzeć do właścicieli dużych firm, którzy raczej nie zajmują się tym samodzielnie. Jednak większość przedsiębiorców nawet jeśli nie prowadzi swojego fanpage’a, to ma na nim uprawnienia administratora;
- korzystaj z opcji “wyklucz” eliminując np. konkurencję (czyli zawód: księgowy) – szczególnie w sytuacji, jeśli w zainteresowaniach wpiszesz “księgowość” (tj. szukasz osób, które w ciągu ostatnich 30 dni szukały zagadnień związanych z księgowością, być może szukały nowego biura rachunkowego);
- zwróć uwagę, aby rozszerzenie targetowania szczegółowego było WYŁĄCZONE. W przeciwnym razie reklama dotrze do przypadkowych osób. Kliknięcia / reakcje / wiadomości będą prawdopodobnie tańsze, ale jest mniejsza szansa, że dotrzesz do swojego potencjalnego klienta.
Przykładowe ustawienia zainteresowań, aby dotrzeć do osoby interesującej się fotografią, która z dużym prawdopodobieństwem zajmuje się tym zawodowo, ponieważ prowadzi fanpage:
Mając tak mały budżet i przygotowując jedną reklamę, ogranicz też umiejscowienia swojej reklamy.
Dlaczego? Kiedy tę samą reklamę wrzucisz jako wpis, relacja i mały kwadracik reklamowy w prawej kolumnie Facebooka, z dużym prawdopodobieństwem taka reklama będzie dobrze widoczna tylko w poście na tablicy. W pozostałych lokalizacjach grafika będzie nieczytelna (a tekst zupełnie niewidoczny). Publikując w innych umiejscowieniach należy dostosować grafikę – a co za tym idzie stworzyć nową reklamę = wydać na nią osobny budżet.
Dlatego na start zachęcam Cię do skorzystania wyłącznie z umiejscowień Aktualności na Facebooku i Instagramie.
Jeśli stworzona przez Ciebie reklama będzie realizowała Twój cel reklamowy, zachęcam Cię do przygotowania nowej kreacji (np. w formacie stories) i stworzenia nowej reklamy z umiejscowieniami na stories / w rolkach. Pozostałe umiejscowienia zajmują raczej sklepy internetowe, które przeznaczają na to duże budżety.
Ostatnim etapem będzie utworzenie reklamy, czyli dodanie grafiki i tekstu reklamowego.
Grafikę niezmiennie zalecam zrobić w bezpłatnym serwisie Canva, korzystając z dostępnych tam szablonów. Wystarczy zmienić kolory na takie, które są zgodne z Twoją identyfikacją, tekst i ewentualnie zdjęcie (znajdziesz tam obszerną bazę zdjęć i grafik), a profesjonalnie wyglądająca grafika może powstać w zaledwie kilkadziesiąt sekund.
Co dalej? Później pozostaje sprawdzenie statystyk i zadecydowanie, czy przygotowujesz kolejne reklamy na następne tygodnie lub przedłużasz czas trwania obecnej kampanii. Jeśli efekt jest mimo wszystko zerowy i Twój cel nie został osiągnięty… zachęcam Cię do skorzystania z konsultacji ze specjalistą ds. kampanii reklamowych. Podczas takich konsultacji specjalista zajrzy na konto reklamowe, w statystyki i wskaże Ci który z elementów należy poprawić oraz w jaki sposób, aby poprawić wyniki. Powodzenia!
Pobierz nasz e-book i dowiedz się, co pisać na profilach Twojego biura, aby pozyskać klientów!