Dłonie z komórką w ręku. Na ekranie Facebook.

Kampania reklamowa czy promocja postów? Co wybrać?

W dzisiejszym dynamicznym świecie marketingu internetowego, biura rachunkowe mają do dyspozycji wiele narzędzi, które pozwalają na efektywną promocję usług. Dwa z tych narzędzi to promocja postów i kampania reklamowa na pozyskiwanie kontaktów. W dużym skrócie: obie z nich to płatne reklamy na Facebooku. Ale czym się różnią i kiedy warto wybrać jedną opcję, a kiedy drugą? Przeczytaj ten artykuł, aby dowiedzieć się, jakie korzyści mogą wyniknąć z wyboru odpowiedniej strategii.

Promocja postów

Promocja postów to forma reklamy, która pozwala na zwiększenie widoczności i zasięgu konkretnego posta na platformach społecznościowych. Jest to doskonały sposób na dotarcie do większej grupy odbiorców, np. ogólnie przedsiębiorców, czy konkretnie osób szukających zagadnień związanych z księgowością.

Jak wygląda ten proces?

W pierwszej kolejności posty są publikowane na Twoim firmowym profilu, a później taki post jest również reklamowany.

Główny cel takiej reklamy

to wzmocnienie relacji z odbiorcami, pokazanie się ze swoimi treściami do szerszej grupy potencjalnych klientów, wzrost świadomości i budowanie wizerunku marki.

NIE jest to opcja, gdzie bezpośrednio szukamy klientów. Co nie oznacza, że jeśli treści zainteresują daną osobę, to nie odezwie się do Ciebie z pytaniem o konsultacje czy ofertę na usługi księgowe.

JEST to opcja dla księgowych, którzy na początek swoich działań marketingowych nie chcą wydawać dużego budżetu. Taka reklama może być aktywna przez cały miesiąc już z budżetem reklamowym rzędu 200 – 300 zł.

To strategia długoterminowa. Działamy z mniejszym budżetem, ocieplamy relację i wizerunek, aby po jakimś czasie potencjalny klient skusił się na współpracę z Twoim biurem rachunkowym.

Kampania reklamowa na pozyskiwanie kontaktów (kampania leadowa)

Kampania reklamowa na pozyskiwanie kontaktów to strategia, która ma na celu zbieranie danych kontaktowych potencjalnych klientów, takich jak adresy e-mail lub numery telefonów. Jest to kluczowy element budowania bazy danych i sprzedawania usług. Najważniejsze jest oczywiście to, co zrobisz z takim otrzymanym kontaktem. Jeżeli nie jesteś mocny z zakresu sprzedaży, być może promocja wpisów będzie dla Ciebie lepsza na start (tam zazwyczaj osoby same kontaktują się za pośrednictwem Messengera).

Najważniejsze różnice między promocją wpisów a kampanią reklamową:

  • Reklamy są widoczne wyłącznie w sieci reklamowej. Oznacza to, że przy takiej kampanii te posty NIE są publikowane na firmowych kanałach.
  • Taka kampania wymaga większego budżetu reklamowego. My zaczynamy działania z budżetami wielkości min. 1000 zł. Dlaczego?

Nikt nie zostawi swoich danych kontaktowych w ciemno i nie będzie chciał skorzystać z usług przypadkowego biura rachunkowego. Zanim stworzymy reklamę, w której będziemy zbierać dane kontaktowe osób zainteresowanych współpracą, musimy “ocieplić” relacje z nią. Co to oznacza? Publikujemy także reklamy merytoryczne, angażujące, świadomościowe – tak, aby taka osoba już kilkukrotnie spotkała się z Twoją marką i zaczęła Ci ufać. Dopiero później ruszamy z reklamą na pozyskiwanie kontaktów – a koszt za pozyskanie takiego kontaktu potrafi wahać się średnio od 4 zł do 60 zł w branży księgowej!

Tutaj działamy wieloma komunikatami, ostatecznie wprost zachęcając do pozostawienia kontaktu. Mamy więc większą szansę na rzeczywiste pozyskanie potencjalnego klienta, ale też większe wydatki.

Którą opcję wybrać?

Wybór między promocją postów a kampanią na pozyskiwanie kontaktów zależy od celów Twojej firmy.

Jeśli Twoim celem jest zwiększenie świadomości marki i dotarcie do szerokiej grupy odbiorców, a “efektem ubocznym” może być sprzedaż, promocja postów jest dobrym wyborem.

Jeśli dążyłeś do budowania bazy danych, aby spróbować samodzielnie sprzedać usługi tu i teraz, wybierz kampanie na pozyskiwanie kontaktów.

Zweryfikuj także swoje możliwości budżetowe.

Nie wiesz, na którą opcję powinieneś się zdecydować?

Napisz, lub zadzwoń. Podpowiemy!

Zapraszamy do kontaktu!👇

Uśmiechnięta kobieta w długich brązowych włosach ściska dłoń mężczyzny siedzącego przy niej przy stole.

Podobne wpisy

  • Skuteczna reklama Google Ads biura rachunkowego

    Reklama Google Ads biura rachunkowego ma jeden cel – przyprowadzić do Ciebie nowych klientów na Twoje usługi. Wszyscy wiemy, że nie wystarczy mieć dobry produkt, czy usługę. Trzeba je jeszcze pokazać światu. W końcu – jeżeli nikt nie będzie wiedział o Twoim biurze, to jak miałby korzystać z Twoich usług? Pewnie już wiesz, że bycie…

  • O czym pisać na blogu biura rachunkowego?

    Treści na blogu muszą nieść za sobą wartość merytoryczną. Pisz o tym, co może zainteresować Twojego potencjalnego klienta! Ważne jest nie tylko to o czym pisać na blogu biura rachunkowego, ale też jak pisać!Treści powinny być napisane w ciekawy sposób. Nie oszukujmy się, temat księgowości dla zwykłego przedsiębiorcy, który nie pasjonuje się finansami, jest po…

  • Jak wygląda współpraca marketingowa ze Sprytnym Biurem?

    Zapraszamy do zapoznania się z krótkim opisem! Naszym priorytetem jest podejmowanie takich działań, aby właściciele biur rachunkowych mieli więcej czasu na rozwój firmy. Jesteśmy po to, aby odciążyć Cię całkowicie od zadań związanych z marketingiem i pozyskiwaniem nowych klientów. Od czego zaczynamy? Od rozmowy! Chcemy się dowiedzieć co robisz obecnie w kwestii marketingu, jakie są…

  • Jak pozyskać fanów na fanpage biura rachunkowego?

    Zastanawiasz się, jak pozyskać fanów na fanpage biura rachunkowego?Czy liczba polubień na fanpage’u ma jakieś znaczenie? Czy tzw. „lajki” są w ogóle potrzebne? Już na wstępie zdradzę Ci odpowiedź: tak! Są potrzebne, a liczba obserwujących ma duże znaczenie w social mediach. Dlaczego? Po pierwsze: prowadzenie fanpage’a i publikacja treści, których nikt nie czyta, nie przynosi…

  • |

    Samodzielne ustawianie reklam? To możliwe!

    Czy samodzielne ustawianie reklam może być skuteczne w pozyskiwaniu klientów? Prowadzisz profil swojego biura w mediach społecznościowych? Jeżeli tak, to pewnie zauważyłeś, że samo publikowanie postów może nie przynieść pożądanych rezultatów. Jeżeli opublikujesz post na Facebooku, zobaczy go jakaś część osób, które obserwują Twój profil. Jednak w ten sposób nie trafisz do nowych klientów. Jeżeli…

  • Pozycjonowanie biura rachunkowego

    Myślisz, że pozycjonowanie to magia? A może wydaje Ci się, że Twoje biuro rachunkowe wcale go nie potrzebuje? Jeżeli chcesz zdobywać nowych klientów, pozycjonowanie biura rachunkowego to podstawa!Bez niego strona www czy wizytówka Twojego biura będą po prostu niewidoczne w sieci. A jeżeli będą niewidoczne, to mało kto dowie się, jak świetną obsługę księgową możesz…