Strona internetowa biura rachunkowego

Jak przedstawić ofertę swojej firmy? Możliwości zarówno w sieci jak i w „realnym świecie” jest wiele. Jednak najprostszą i najbardziej efektywną z nich jest założenie strony internetowej. To element, o którym warto pomyśleć już na samym początku prowadzenia firmy!
Strona internetowa biura rachunkowego nie musi być skomplikowana. Ważne, aby: w ogóle była stworzona oraz wyglądała schludnie i przejrzyście. W końcu jako księgowy chcesz kreować wizerunek eksperta, a strona www jest jednym z pierwszych miejsc, gdzie ten wizerunek powstaje.

Jaka strona internetowa dla biura rachunkowego?

Możesz stworzyć podstawową stronę, tzw. wizytówkę. Strona typu wizytówka jest bardzo prosta, zazwyczaj zawiera wyłącznie stronę główną, na której znajduje się krótka informacja o firmie wraz z danymi kontaktowymi.

Strona www jest ważnym elementem promocji firmy. Jeśli masz taką możliwość, warto dodać do niej kilka podstron, które pomogą poznać Ciebie, Twoją markę i ułatwią korzystanie z usług Twojej firmy.

Wyobraź sobie, że ktoś zakłada właśnie swoją działalność. Szuka biura rachunkowego, które pomoże mu w otwarciu firmy oraz później w regularnej obsłudze księgowej. Zacznie szukać swojego wymarzonego księgowego w Google. Tam znajdzie Twoją stronę i kilka konkurencyjnych. Jeśli na Twojej będą znajdować się zaledwie zdawkowe informacje lub strona dosadnie mówiąc będzie ‘brzydka’, możesz mieć pewność, że potencjalny klient ją wyłączy, a zagłębi się w ofertę Twojej konkurencji. Nie pozwól, aby tak się stało!

Jakie podstrony dodać na stronę internetową biura rachunkowego?

O nas

opowiedz o sobie klientowi. Zacznij budować relację. Pokaż mu, jakie masz doświadczenie. Ta zakładka powinna sprawić, że potencjalny klient (po zapoznaniu się z ofertą) będzie chciał współpracować właśnie z Tobą.

Biur rachunkowych jest mnóstwo. Dlaczego ma wybrać akurat Ciebie? Podkreśl aspekty, którymi wyróżniasz się spośród innych.

Cennik usług

nazwij tę kategorię wprost, aby osoba odwiedzająca stronę wiedziała, że tutaj znajdzie CENĘ. Często w zakładkach “oferta” otrzymujemy informację, że trzeba się skontaktować, aby dostać wycenę. Mimo wszystko klient woli wiedzieć, czy spodziewać się kwot w okolicach 200 zł czy może 2000 zł.

Stwórz kilka przykładów. Jeśli potrzebna będzie indywidualna wycena, takie widełki pozwolą przynajmniej zweryfikować czy potencjalna współpraca będzie w ogóle możliwa. Jeśli podana cena miałaby kogoś odstraszyć, lepiej jeśli stanie się to już na tym etapie. Po co masz tracić czas na rozmowy z klientem, który ostatecznie i tak nie nawiąże z Tobą współpracy?

Blog

wydaje Ci się niepotrzebny? Nic bardziej mylnego! Jeśli zastanawiasz się czy prowadzić blog biura rachunkowego, lepiej zacznij zastanawiać się nad tematami wpisów! Po pierwsze: to miejsce, gdzie Twoi klienci będą szukać ciekawostek i aktualności związanych z prowadzeniem firmy i tematami księgowymi. Po drugie: to element, dzięki któremu możesz wypozycjonować swoją stronę. Mówiąc prościej – prowadząc bloga w prawidłowy sposób (stosując we wpisach odpowiednie słowa kluczowe) Twój blog będzie się pojawiał wyżej w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce (np. Google). Dzięki temu potencjalny klient z większym prawdopodobieństwem wejdzie na Twoją stronę, zamiast na stronę konkurencji.

Więcej praktycznych porad znajdziesz w naszym newsletterze ????

Skorzystaj z cyklu MSR, czyli Małych Sprytnych Rad związanych z biznesem, marketingiem i rozwojem dla właścicieli biur rachunkowych. Zapraszamy!

Opinie

masz klientów, z którymi współpracujesz już jakiś czas? Poproś ich o opinie! Nawet szukając filmu do obejrzenia wieczorem, często kierujemy się ocenami dostępnymi w serwisach internetowych. A przyznasz chyba, że wybór księgowej jest ważniejszy, niż ewentualne zmarnowanie dwóch godzin na oglądanie nudnego filmu 😉
Jednym słowem – opinie są ważne. Bardzo!
Dlatego jeśli masz się czym chwalić, umieść to na stronie! Pokaż, dlaczego warto Ci zaufać i wybrać Twoją ofertę, zamiast tej konkurencyjnej.

Kontakt

jedni wolą napisać wiadomość, inni preferują szybki kontakt telefoniczny. Jeszcze innym zupełnie nie chce się otwierać kolejnej karty w przeglądarce, żeby napisać maila i chcieliby skontaktować się z Tobą bezpośrednio ze strony. Warto umożliwić jak najwięcej dróg kontaktu:
1. Podaj swój email i numer telefonu.
2. Dodaj formularz kontaktowy na stronie.
3. Wepnij czat Messenger na stronę.

Na co zwracać uwagę przy tworzeniu strony internetowej?

Strony internetowej nie musisz stawiać samodzielnie. Wskazane wręcz jest, aby oddać to w ręce specjalisty. Tak, aby mieć pewność, że w cokolwiek klient kliknie – to zadziała, a sama strona będzie prezentowała się estetycznie.

Z drugiej strony – nie musi to być bardzo zaawansowana strona budowana od A do Z od zera! Przykładowo: WordPress posiada wiele szablonów, które wystarczy lekko zmodyfikować pod Twoje upodobania i oczekiwania oraz dodać teksty, czy zdjęcia na stronę – i gotowe!

Specjalista ds. budowania stron internetowych przygotuje za Ciebie wszystko na start. Ale to nie koniec… Co zrobisz, jeśli zmienią się dane kontaktowe firmy? Lub jeśli stworzysz nowy wpis na bloga? Będziesz znów płacić komuś, aby wprowadził zmiany na stronie?

Podczas stawiania strony zwróć uwagę na to, aby samodzielne dokonywanie zmian było dla Ciebie intuicyjne, bez potrzeby znajomości skomplikowanych kodów.

Odpowiednie dobranie kolorów, responsywność zarówno na dużym monitorze, jak i małym telefonie – to rzeczy, na które osoba początkująca nie zwróci uwagi, a potrafią zadecydować o zdobyciu lub utracie nowego klienta.

Jeśli szukasz kogoś, kto przygotuje dla Ciebie profesjonalną, a zarazem prostą w obsłudze stronę internetową, zapoznaj się z naszą ofertą!


Sprawdzam ofertę

Podobne wpisy