Blog

Podatki i prawo

Umowa o świadczenie usług księgowych – na co zwracać uwagę?

O ile nie zajmujesz się obsługą księgowo-kadrową dużej korporacji, zapewne nie możesz pozwolić sobie na pozostaniu przy jednym kliencie. Jednakże ich posiadanie w dużej ilości – mimo że pożądane z finansowego punktu widzenia – rodzi większe ryzyko powstawania konfliktów między stronami. Aby zminimalizować szkody mogące powstać w trakcie sporów z klientami powinieneś zadbać, aby umowa

Kobieta o blond włosach, rozpuszczonych, w okularach, zapatrzona na bok, siedzi na podłodze i czyta książkę, obok niej kilka stosów książek.
Lektura

Co chce wiedzieć klient… biura rachunkowego?

Co chce wiedzieć klient to pytanie, na które powinieneś znać odpowiedź Dziś przychodzę do Ciebie z książką Marcusa Sheridana p.t. „Co chce wiedzieć klient? Jak tworzyć treści w inbound marketingu i sprzedaży odpowiadające na pytania odbiorców. Metoda TAYA – They Ask. You Answer.” Ten przydługi tytuł to dobre streszczenie całej treści. O czym jest zatem

Młoda kobieta oparta o półkę z książkami przegląda książkę w twardej oprawie. Za nią też półki pełne książek. Księgarnia albo biblioteka
Lektura

Jak czytać książki biznesowe?

Książki biznesowe to obowiązkowe lektury każdego przedsiębiorcy Cykl LSB, czyli Lektura Szefa Biura powstał specjalnie dla Ciebie. Dla szefa, który nie wie, w co ma ręce włożyć, a jeszcze chce poświęcić czas na rozwój – osobisty i swojego biura. Książki biznesowe dają do tego idealne możliwości. Przybliżę Ci kilka lektur, które warto poznać, podpowiem co

Podatki i prawo

Jak zgłosić szkodę biura rachunkowego?

Jeżeli prowadzisz biuro rachunkowego, z całą pewnością wiesz, że jednym z Twoich obowiązków jest ubezpieczenie się od odpowiedzialności cywilnej za szkody powstałe podczas wykonywania działalności zawodowej. Nie jest również tajemnicą, że zawód księgowego do najprostszych nie należy. Wymaga rozległej wiedzy, ciągłego skupienia oraz wykonywania wielu skomplikowanych obliczeń. Sytuacji nie polepsza fakt, że nawet najmniejszy błąd

Podatki i prawo

Pamiętasz o ubezpieczeniu OC Twojego biura rachunkowego?

W 2014 roku zawód księgowego został uwolniony. Dzięki ustawie o ułatwieniu dostępu do wykonywania niektórych zawodów regulowanych znacznie poszerzono krąg osób mogących usługowo prowadzić księgi rachunkowe. W praktyce oznacza to niemal zniesienie wymogów stawianych przed przedsiębiorcami planującymi założyć i prowadzić własne biuro rachunkowe. Ustawodawca świadomy ryzyka jakie niesie za sobą takie rozwiązanie, zdecydował się na

Podatki i prawo

Założenie biura rachunkowego – kto może tego dokonać?

Jesteś absolwentem szkoły wyższej na kierunku finanse i rachunkowość, a może złożyłeś z pozytywnym wynikiem egzamin na samodzielnego księgowego, lub też masz bogate doświadczenie jako asystent księgowego i uważasz, że założenie biura rachunkowego będzie idealnym pomysłem na własny biznes? Jeśli tak, zastanawiasz się zapewne jakie wymagania stawia prawo przed przyszłymi właścicielami takiego biura? Gdzie znaleźć

Osoba, którą widać tylko od boku, pije kawę z białej filiżanki i patrzy w ekran laptopa stojącego na stole. Na ekranie wyszukiwarka Google.
Marketing

Wizytówka Google biura rachunkowego – jak ją założyć?

Wizytówka Google biura rachunkowego to nieodłączny element każdego biura, które chce skutecznie zdobywać nowych klientów. Profil firmowy wcześniej był znany jako Google Moja Firma. To wciąż ta sama usługa, tylko ze zmienioną nazwą. I nadal jest bardzo ważnym elementem w promocji Twoich usług, zarówno jeśli obsługujesz klientów stacjonarnie jak i zdalnie. Utworzenie wizytówki Google biura

Kobieta w czarnych, rozpuszczonych włosach i jasnoniebieskiej bluzce siedzi przy biurku, pisze na laptopie.
Marketing

SEO bloga biura rachunkowego. Jak pisać artykuły?

Twój blog spełnia dwa bardzo ważne cele:Przede wszystkim jest skarbnicą wiedzy dla potencjalnego klienta. Treściami możesz odpowiedzieć na wiele pytań, jakie przyszli przedsiębiorcy mają do księgowego, dzięki czemu oszczędzasz czas i budujesz swój wizerunek eksperta.Z drugiej strony – równie ważnej – blog pozwala pozycjonować Twoją firmę w wyszukiwarce internetowej. A to pomoże Ci pozyskać kolejnych

Strategia

Dlaczego rozdajesz swoją wiedzę za darmo?

Bardzo łatwo jest dawać swoją wiedzę za darmo. Założę się, że wiele razy spotkałeś się z taką sytuacją – na imieninach u cioci, na weselu u starego przyjaciela ktoś z obecnych dowiaduje się, że jesteś księgowym. I ma do Ciebie ‘malutkie pytanie’, ‘tylko jedną małą kwestię’ związaną z rozliczeniem rocznym, czy z wyliczeniem składki zdrowotnej.