AML dla biur rachunkowych
Procedury AML dla biur rachunkowych wymagają znacznych nakładów czasu i pracy. Samo opracowanie procedury to dopiero początek: obowiązki wynikające z ustawy AML obejmują identyfikację klientów, weryfikację beneficjentów rzeczywistych oraz prowadzenie dokumentacji i ocen ryzyka.
Artykuł o procedurze AML dla biur rachunkowych jest dobrym podsumowaniem ogromu prac, które się z tym tematem wiążą.
Procedury AML dla biur rachunkowych są czasochłonne?
Nie będziemy zaprzeczać. Są czasochłonne. A jeżeli wszystko robisz ręcznie i papierowo, to nawet bardzo czasochłonne. A to przecież dopiero początek. Na podstawie tej procedury musisz następnie:
- Identyfikować i weryfikować swoich klientów i ich beneficjentów rzeczywistych
W jaki sposób? Najlepiej sięgnąć do dostępnych rejestrów – CEiDG, KRS, CRBR. Dla każdego klienta. - Stworzyć kartę oceny ryzyka prania pieniędzy
Dla każdego klienta osobno oczywiście. - Stworzyć kartę ogólnej oceny ryzyka dla Twoje biura
Najlepiej zrobić to na podstawie wypełnionych już kart ocen ryzyka klientów. - Aktualizować pozyskane dane
Czyli w praktyce ponownie sprawdzić informacje w rejestrach. Dać klientom do wypełnienia formularze.
A jeżeli pojawią się nowi klienci, albo dla dotychczasowych wystąpią jakieś zmiany?
Oczywiście musisz wtedy zaktualizować swoją kartę oceny biura.
Robisz powyższe ręcznie, papierowo? I gromadzisz w szafie wszystkie dokumenty? Pamiętaj, że musisz je przechowywać jeszcze 5 (a w zasadzie 6 lat) od momentu zakończenia współpracy z klientem.
Sam widzisz, że trochę tych zadań się nazbierało. A przy okazji zbędnej papierologii.
A to oczywiście tylko dodatek do Twoich codziennych obowiązków – tj. obsługi klientów i zdobywania coraz to nowej wiedzy z zakresu chociażby podatków (dziękujemy wszyscy za kolejne Nowe Łady!)
Nie chcesz marnować czasu na procedury AML w swoim biurze?
My to rozumiemy.
Nie możesz zrezygnować z AML w Twoim biurze rachunkowym, bo kary za niedopełnienie tych obowiązków są bardzo wysokie. A skoro musisz spełnić wymogi ustawy AML, zrób to sprytnie. A my Ci w tym pomożemy.
Oddajemy w Twoje ręce narzędzie, dzięki któremu zautomatyzujesz AML do granic możliwości.
W jaki sposób?
Dzięki aplikacji dla biur rachunkowych, która będzie Cię wspierała w codziennej pracy.
Jej pierwszym elementem będzie automatyzacja AML. Dlaczego akurat to? Bo wiemy, ile czasu mogą zajmować obowiązki związane z AML. I wiemy też, że wcale nie musi tak być. Na pewno masz lepszy pomysł co zrobić z tym czasem 😉
Chcesz zautomatyzować AML w swoim biurze?
Skorzystaj z naszej aplikacji!

Czy ta aplikacja jest dla mnie?
Po pierwsze nasza aplikacja jest przeznaczona tylko dla biur rachunkowych. Możesz więc mieć pewność, że wszystkie jego elementy będę dopasowane właśnie do specyfiki Twojej branży.
W sieci znajdziesz oczywiście systemy do automatyzacji AML. Możesz skorzystać z gotowych już rozwiązań, ale mają one jedną podstawową wadę: te systemy są uniwersalne. Dla każdego. A wiadomo, że jak coś jest dla każdego, to jest do niczego 😉
Aplikacja, którą udostępniamy to realne wsparcie dla właścicieli biur rachunkowych. Skupiamy się na Was i to Wam chcemy pomóc zautomatyzować codzienne zadania.
Moduł AML dla biur rachunkowych w aplikacji
Mamy bardzo szeroką wizję tego, jak będzie wyglądała nasza aplikacja. Ale tak naprawdę zależy to przede wszystkim od Ciebie 🙂
Jak to możliwe?
Będziemy odpowiadać na rzeczywiste potrzeby biur rachunkowych. To Ty powiesz nam czego potrzebujesz, co byłoby najbardziej przydatne w Twojej pracy, a my postaramy się to wdrożyć. Dla nas nie ma rzeczy niemożliwych.
Pierwszą z dostępnych funkcjonalności jest moduł AML.
Co tu znajdziesz? Przede wszystkim samą procedurę AML i wszystkie niezbędne formularze.
Dostajesz gotowe m.in.:
- formularz oceny ryzyka klienta
- formularz ogólnej oceny ryzyka Twojego biura
- formularz dla klienta ‘poznajmy się’
- formularz dla beneficjenta rzeczywistego
- formularz PEP, czyli oświadczenia osób pełniących eksponowane stanowisko polityczne
- zawiadomienie dla sygnalistów
- formularz bieżącego monitorowania transakcji
- raport z kontroli wewnętrznej AML
- tabela transakcji podejrzanych
I nie jest to katalog zamknięty. Będziemy dodawać kolejne dokumenty. Również te, o których będą nam pisać użytkownicy aplikacji, czyli mam nadzieję, że przede wszystkim – TY!
No i najważniejsze – jeżeli nie masz jeszcze procedury AML dla biura rachunkowego – będziesz mógł skorzystać z naszego wzorca.
W jaki sposób aplikacja pomoże mi zautomatyzować AML w moim biurze?
Logujesz się w nim podając swoje dane i dane biura rachunkowego.
Dodajesz swoich klientów wprowadzając jedynie ich NIP. Wszystkie dane pobiorą się automatycznie z odpowiednich rejestrów – KRS, CEiDG, CRBR, GUS.
Formularze, które powinien wypełnić klient przed zawarciem umowy o współpracę z Twoim biurem prześlesz mu na maila. Klient klikając w link wypełni wszystkie dane online, a Ty zobaczysz je w swoim panelu.
W celu weryfikacji pobierzesz dane z rejestrów KRS, CEiDG, CRBR, GUS. Zrobisz to jednym kliknięciem. I porównasz z informacjami uzyskanymi od klientów. Jeżeli są zgodne – klient zostanie zweryfikowany pozytywnie.

Kartę oceny ryzyka klienta możesz wypełnić raz i zapisać jako wzór dla kolejnych klientów. Jeżeli profil działalności większości Twoich klientów jest podobny – dla nich wszystkich wykorzystasz tę samą kartę oceny ryzyka. W razie potrzeby będziesz mógł zmienić poszczególne punkty.

Jak powstaje taka karta oceny ryzyka? Zaznaczasz odpowiednie pola, a poziom ryzyka obliczy się automatycznie.
Na podstawie wypełnionych kart ocen ryzyka dla Twoich klientów powstanie karta ogólnego ryzyka biura.

Przy każdym kliencie będziesz widzieć datę oceny ryzyka i datę, kiedy powinieneś dokonać aktualizacji – to wszystko wypełni się automatycznie. Nie musisz o tym w ogóle pamiętać. Tym bardziej, że kilka tygodni wcześniej dostaniesz powiadomienie o konieczności przeprowadzenia kolejnej oceny konkretnego klienta, czy ogólnej oceny ryzyka biura.

Jak widzisz, prościej się nie da 🙂
Czy mogę Wam zaufać?
Sposób działania modułu AML powstał przy współpracy z Kancelarią Prawną RPMS Staniszewski & Wspólnicy (https://rpms.pl/). Pani Kamila oceniła zgodność z ustawą AML zarówno funkcjonowanie całego portalu, jak i dostępne u nas formularze, wzory zawiadomień, procedury AML, procedury anonimowego zgłaszania naruszeń AML, itd.
Jednym słowem – wchodząc do naszej aplikacji masz pewność, że realizujesz swoje obowiązki wynikające z ustawy AML.
Chcesz zautomatyzować AML w swoim biurze?
Skorzystaj z naszej aplikacji!

Zachęcam Cię też do zapoznania się z informacjami dotyczącymi AML w biurze rachunkowym, które zebraliśmy tutaj na blogu. Ciągle dodajemy też kolejne artykuły. Staraliśmy się wskazać praktyczne zastosowanie wymogów wynikających z ustawy, a nie cytować prawne definicje 😉
Jeżeli jednak lubisz takie definicje, koniecznie pobierz zbiór najważniejszych artykułów dla biur rachunkowych prosto z ustawy AML:
