Procedura zgłaszania naruszeń w biurze rachunkowym wzór

299,00 

Procedura zgłaszania naruszeń to obowiązkowy dokument w każdym biurze rachunkowym. Nie musisz opracowywać go sam. Skorzystaj z naszego wzoru.

Kategoria: Tag:

Opis

Procedura zgłaszania naruszeń powinna zostać wdrożona w każdym biurze rachunkowym.

Przepisy, które są podstawą wdrożenia w biurze procedury zgłaszania naruszeń wchodzą w życie 25 września 2024 roku na mocy  ustawy z dnia 14 czerwca 2024 roku o ochronie sygnalistów (Dz. U. poz. 928).

Jest to kolejny obowiązek, który po wymogach dotyczących AML, został nałożony na biuro w ostatnich latach.

Pamiętaj, że poza posiadaniem procedury, Twoje biuro musi wypełnić jeszcze kilka obowiązków. Przeczytaj o nich poniżej:

Jakie obowiązki nakłada na biuro rachunkowe ustawa dot. sygnalistów?

Kluczowe obowiązki obejmują:

  1. Wdrożenie procedury zgłaszania naruszeń, w której określony jest zakres zgłoszeń (np. fałszowanie dokumentacji, nadużycia podatkowe), osoby odpowiedzialne za przyjmowanie zgłoszeń oraz zasady ochrony sygnalistów.
  2. Ochrona sygnalistów zgodnie z RODO, w tym zapewnienie poufności zgłoszeń i anonimowości zgłaszających.
  3. Wyznaczenie osoby odpowiedzialnej za obsługę zgłoszeń – w małych biurach może to być właściciel, w większych – dedykowany pracownik.
  4. Przeszkolenie pracowników w zakresie ich praw i obowiązków związanych z procedurą sygnalistów.
  5. Poinformowanie klientów o wdrożeniu procedur, by byli świadomi możliwości zgłaszania naruszeń przez swoich pracowników.

Nie musisz przygotowywać procedury samodzielnie. Możesz skorzystać z naszego wzoru i w prosty sposób dostosować go do swojego biura.

Czy moje biuro rachunkowe jest zobowiązane do wprowadzenia procedury dotyczącej sygnalistów?

TAK! Każde biuro rachunkowe jest zobowiązane wdrożyć nowe regulacje niezależnie od liczby zatrudnianych osób. Wynika to z faktu, że każde biuro podlega pod regulacje związane z praniem pieniędzy i finansowaniem terroryzmu, czyli AML.

Początkowo właściciele biur rachunkowych mieli nadzieję, że nie będą ich obowiązywać przepisy w/w ustawy, ponieważ jest w niej mowa o minimalnej liczbie zatrudnionych pracowników wynoszącej 50 osób.

Niestety artykuł 23. ustawy mówi, że limit ten nie ma zastosowania do podmiotu prawnego wykonującego działalność w zakresie usług, produktów i rynków finansowych oraz przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu… A to oznacza, że każde biuro rachunkowe, nawet takie, które nie zatrudnia ani jednego pracownika, jest zobowiązane do wprowadzenia regulacji wynikających z ustawy.

Czy Wasz wzór procedury zgłaszania naruszeń będzie odpowiedni dla mojego biura?

Tak. Dostępna w naszym sklepie procedura jest uniwersalna i będzie odpowiednia dla każdego biura rachunkowego.

Z łatwością dostosujesz procedurę do swoich potrzeb. W pliku zawarte są komentarze w punktach, które powinieneś dostosować ze względu na formę prowadzonej przez Ciebie działalności – w zależności od tego, czy jest to JDG, czy nie.

Miejsca, w których powinieneś uzupełnić dane swojego biura zostały zaznaczone żółtym kolorem i opatrzone komentarzem. Z pewnością ich nie przeoczysz.

Plik jest udostępniany w formacie Word. Dzięki temu jest łatwo edytowalny.

Czy mogę mieć pewność, że kupując procedurę zgłaszania naruszeń w biurze rachunkowym spełnię ustawowe wymagania?

Tak. Procedurę opracowała dla nas Kancelaria Prawna RPMS Staniszewski & Wspólnicy (https://rpms.pl/), która ma wiedzę i doświadczenie w tym zakresie. Masz więc  pewność, że realizujesz swoje obowiązki wynikające z ustawy.

Co dostanę kupując procedurę zgłaszania naruszeń w biurze rachunkowym?

Oprócz samej procedury otrzymasz także niezbędne dokumenty w formie załączników. Są to:

  1. Upoważnienie do pełnienia funkcji opiekuna ds. sygnalistów
  2. Oświadczenie o zachowaniu w tajemnicy wszelkich informacji i danych osobowych
  3. Protokół ze spotkania z sygnalistą w sprawie ustnego zgłoszenia naruszeń prawa
  4. Klauzula informacyjna RODO

Procedura wraz z załącznikami jest zapisana w wersji edytowalnej Word. Dzięki temu możesz ją z łatwością dostosować do swojego biura.

UWAGAW pliku znajdziesz komentarze w punktach, które powinieneś dostosować ze względu na formę prowadzonej przez Ciebie działalności, a także komentarze w miejscach, w których powinieneś uzupełnić dane swojego biura.

Procedura została opracowana z myślą o biurze, które zatrudnia pracownika/ów. Jeżeli w Twoim biurze nie ma pracowników, wystarczy, że zamienisz w niej słowo 'Pracodawca’ na 'biuro’ lub 'podmiot prawny’.

Jak mam kupić procedurę zgłaszania naruszeń w biurze rachunkowym?

Dodaj produkt do koszyka, wypełnij swoje dane i opłać zamówienie.

Jeżeli dokonasz płatności przelewem tradycyjnym – prześlemy link do procedury, gdy tylko zapłata wpłynie na nasze konto (z reguły po 24h w dni robocze).

Jeżeli skorzystasz z zapłaty Przelewy24 – od razu po dokonaniu płatności dostaniesz link do procedury. Jeśli więc chcesz natychmiast skorzystać z procedury sugerujemy właśnie to rozwiązanie.

Czy dostanę fakturę VAT?

Oczywiście. Fakturę prześlemy na podany w zamówieniu adres email. Jeżeli nie podasz numeru NIP – i tak dostaniesz od nas fakturę. Zostanie wysłana w ciągu kilku dni z systemu Ifirma.

A jeżeli potrzebuję czegoś więcej?

Jeżeli masz jakiekolwiek pytania, sugestie, czy wątpliwości – napisz do nas. Znajdziemy rozwiązanie!

Opinie

Na razie nie ma opinii o produkcie.

Napisz pierwszą opinię o „Procedura zgłaszania naruszeń w biurze rachunkowym wzór”

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *